Annons

Fotosidans Forum > Efter exponeringen > Färghantering och Utskrifter > Ska ställa ut, vet inte var jag ska köpa prints från eller hur jag ska gå tillväga.

Besvara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne
Gammal 2016-11-07, 13:40
alexashman

Ska ställa ut, vet inte var jag ska köpa prints från eller hur jag ska gå tillväga.
Hej FS!

Jag är inte nybörjare när det kommer till fotografering men är absolut nybörjare när det kommer till att skriva ut och visa upp min fotografier.

För att täcka några kommentarer som lär komma upp ska jag försöka vara så tydlig som möjligt.

Jag är 22 år och har fotat i några år. Blev nu tillfrågad att ställa ut, men de frågade rätt sent då utställningen är redan den 30:e november. Svarade ändå ja för jag tycker det ska bli väldigt kul. Har fått ett litet bidrar på 3000kr från kulturbidrag för unga men det räcker inte jättelångt. Jag är student och har inte så mycket av mina egna pengar att lägga på detta.

Vill helst ställa ut cirka 10 bilder men kan ju gå ner i antal om jag inte har råd.

Tänker att jag vill ha prints som är iaf 1x1 meter för de som är i 1x1 format och sedan 1 meter som kortaste på de som är i annat format.

Vill nog ha blanka prints men det kanske är snyggare med matta? Är osäker.

Iaf är min fråga vart jag vänder mig för att få fram prints i Stockholm. Kan tänka mig att det finns en del att tänka på med kalibrering och så. Var vänder jag mig?

Sedan är frågan om jag ska sälja bilderna på utställningen. Vad tar man betalt? Ska man ha en ram? Har säkert fler funderingar men får se om någon svarar på detta först.

Mvh Alex.
Gammal 2016-11-07, 14:06
ErlandH

Det bästa stället är Crimson. Men 1 meter på kortaste sidan är väldigt stort och kräver (beroende på bildernas natur) en stor lokal.
Gammal 2016-11-07, 15:16
Skojverket

Håller med föregående, Crimson är pålitliga, duktiga och levererar snabbt som attan.
Gammal 2016-11-07, 15:37
Wiking 1

Instämmer, Crimson är bra och snabba.
Gammal 2016-11-07, 15:49
Håkan_S