Fotosidans Forum > Handla > Köpråd > Sony a5100 eller canon 600d? Objektiv för sport?

Besvara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne
Gammal 2017-10-21, 15:16
Bengf

martinot skrev: Enligt TS (se inlägg #1) så är det foto (inte film) av snabb sport/action som efterfrågas.

Må så vara, men fins det inbyggd videodel så är det inte omöjligt att man också vill filma några snuttar i bland, fast det till en början inte är första valet, skillnaden mot telefonen blir dom eventuella nya zoomobjektiven som gör filmningen helt plötsligt lite mera attraktivt.
Gammal 2017-10-22, 01:33
martinot

Bengf skrev: Må så vara, men fins det inbyggd videodel så är det inte omöjligt att man också vill filma några snuttar i bland, fast det till en början inte är första valet, skillnaden mot telefonen blir dom eventuella nya zoomobjektiven som gör filmningen helt plötsligt lite mera attraktivt.
Ingen aning. Kan så vara, men det är inget som TS nämnt, och jag tycker att man normalt främst skall gå efter det som TS själv efterfrågar och skriver (därav att jag tror tex. en 7DII kommer passa TS lite bättre).

Kan väl egentligen bara tala för mig själv, och jag filmar i princip aldrig med mina kameror, fast jag har 10+ kamerahus, och 30+ objektiv (och filmar oerhört sällan med mina mobiler).
Gammal 2017-10-22, 05:10
Bengf

Ja men man får tänka i bland lite bredare och inte bara gå på just sina egna personliga val, kan lätt uppstå ett tunnelseende och köp det jag har, en del som du Martain är kolossalt uppbackad av flertalet olika kameror, av olika märken och storlekar, det är inte alla förunnat att ha det så förspänt, personligen skulle jag bli snurrig av alla olika ladd stationer att hålla koll på.

TS frågar efter objektiv för sport, och vilken av dom två kamerorna hon har skall hon satsa på, Har TS verkligen provat sina kameror för actionbilder och hur tyckte hon att dom klarar av det. Canon objektiv och ett senare köp av en nyare Canonkamera ser jag nog som det bästa valet.
Besvara

Bokmärken

Taggar
canon , hjälp , sony , sportfotografering , sportobjektiv

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:27.

Elinchrom ELM8