Annons

Fler kameror

Produkter
(logga in för att koppla)

goldwingbiker

Avslutat medlemskap
Ni som plåtar bröllop... har Ni backup kamera med Er????
Jag har plåtat bröllop i 10-12 år men har ingen backup kamera... hur vanligt är det att kameror plötsligt "lägger av" ?? eller börjar kråmgla på ngt sätt?? Har pratat med ett par yrkesfotografer som ´båda sa samma sak "Jag skulle aldrig åka på en bröllopsfotografering utan en reservkamera"
Så nu kan jag inte släppa detta.....Tänk OM...det vore inte muntert

Mvh
Magnus Hugosson
 

and30ers

Aktiv medlem
Största fördelen med två hus är väl att slippa byta objektiv. Gäller inte bara bröllop utan de flesta sammanhang. Normalzoom på den ena och telezoom på den andra, eller någon annan favoritkombination.
 

Zone5

Medlem
....Tänk OM...det vore inte muntert
Nei det er et vanskelig valg. Tenk om......Faktisk har jeg mistet en D700 med en 70-200 i kirkegulvet minutter før bruden kom til kirken. Det gikk heldigvis bra...den gangen. Sånn for sikkerhetsskyld så har jeg med meg en skuddklar Leica....just in case...... Men jeg har aldri fått bruk for den. Den eneste grunnen til, slik jeg ser det, å skulle ha to eller tre kamerahus er at man slipper objektivbyttet. Planen er å ha et ekstra kamerahus i løpet av våren en gang...kun med tanke på dette med objektivbyte.

Lykke til.
Hilsen Ragnar K.H.
 

SubClip

Medlem
Absolut!

Visst är det sällan ett kamerahus går sönder, men OM det skulle göra det så måste du ha ett alternativ. Ett bröllop sker bara där och då och går aldrig att göra om! Brudparet kanske kan tycka det är ok om du är en "glad amatör", men som professionell - aldrig. Det är ju även för den säkerheten man betalar för när man anställer en professionell fotograf till sitt bröllop...

Jag har alltid med mig extra kamerahus, extra batterier till kamerorna, väldigt mycket minne, och om jag ska fotografera i en väldigt mörk kyrka tar jag även med ett extra objektiv med lägre bländare än 2.8...

Men för den sakens skull behöver man ju inte äga flera kamerahus & objektiv...
Det går precis lika bra att låna av vänner mm! :)
 
ANNONS