Annons

Canon 1D X

Produkter
(logga in för att koppla)

Flash Gordon

Aktiv medlem
Intressant men igen en som bara sett vad JPEG från kameran kan producera. Att det sitter en extra smart liten Japan där inne och drar i spakarna kan vi räkna med.
Själv är jag mest intresserad av hur det ser ut innan Japanen börjar göra sina magiska trick.
En Jpeg är ändå ett förlegat format som inte ger oss det optimala formatet att utgå från.
Det är som att få ketchup istället för tomater när man skall göra en god tomatsoppa.
 

gunau

Aktiv medlem
Alltid lika underhållande med en intervju konstruerad av en reklambyrå :)


/ K
Jo, inte så förvånande med tanke på att fotografen är Canonambassadör. Men, är man positiv kan man nästan känna hans entusiasm över att det nya är bättre än det gamla vilket ju inte är SÅÅ förvånande.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Att denna kamera är bättre på många sätt än 1DMKIV får vi väl ta för givet. Canon har ju inte satsat alla dessa pengar för att den skall vara lika bra som tidigare.
Så skull den inte vara bättre på många punkter skulle ju hela utveckligsavdelningen beöhva dunka panna i bordet på japanskt vis och be publikt om avbön för sitt fatala misslyckande eller slänga sig på svärdet.
Vad vi ännu inte sett är hur mycket bättre bilderna från sensorn är i denna kamera jämfört med IDMKIV.
Det är här Canon ligger efter Nikon och har begränsningar i sin egen produktion.
Endera har de varit kreativa och hittat en work around på sina egna begränsningar och närmat sig Nikon. Eller så har de förbättrat tricken i JPEG ytterligare fast ligger lika lika fast i sina begränsningar i sin utrustning och därför lika illa till i Raw.
Vi kommer snart få svaret när kamerorna börjar nå vanliga fotografer.
 

StaffanW

Aktiv medlem
Fy vad alla är negativa. Oavsett vinkling (för det är det ju ALLTID, men i olika grad) är det väl kul att läsa om någon som använt kameran?
 

phool

Aktiv medlem
Fy vad alla är negativa. Oavsett vinkling (för det är det ju ALLTID, men i olika grad) är det väl kul att läsa om någon som använt kameran?
Tänk om några utvecklare på Canon skulle sitta och läsa igenom den här tråden. Det skulle vara bättre än vilken komedifilm som helst för dom =) Dumma bönder skulle dom tänka. 1DX och D4 kommer att vara dom bästa sport och presskameror som någonsin gjorts hittils, sen om den ena eller andra är nån procent bättre hit och dit är inget som vi någonsin skulle märka.
 

Candersson

Aktiv medlem
Jag håller med... Det skrivs så oerhört mycket negativt inför lanseringar rent generellt.
Om inte Canon fixat AF - då byter jag märke
Om inte Canon har förstått att vi behöver mer megapixlar - så säljer jag alla mina Canon prylar
Om inte Canon har förstått att vi inte behöver mer megapixlar - så säljer jag alla mina Canon prylar
Om inte Canon lyckats få till bättre ISO - då är dom helt körda
Om inte.....
o.s.v.

Upp med hakan för böveln!
Den nya 1DX blir säkert alldeles utmärkt. Den kommer säkert att ha bra sidor och mindre bra sidor. För dem som ändå kommer att tycka illa om modellen så finns det alternativ.

Att Nikon och Canon krigar om konsumenterna är alldeles utmärkt. Konkurrens driver på utvecklingen och det gagnar oss alla smile.gif
 

Esoj

Aktiv medlem
Tänk om några utvecklare på Canon skulle sitta och läsa igenom den här tråden. Det skulle vara bättre än vilken komedifilm som helst för dom =) Dumma bönder skulle dom tänka. 1DX och D4 kommer att vara dom bästa sport och presskameror som någonsin gjorts hittils, sen om den ena eller andra är nån procent bättre hit och dit är inget som vi någonsin skulle märka.
Äntligen lite vettiga inlägg på dessa debatter....Lycka till med din D800 !! : )
 

AFJ

Aktiv medlem
Vad vi ännu inte sett är hur mycket bättre bilderna från sensorn är i denna kamera jämfört med IDMKIV.
Det är här Canon ligger efter Nikon och har begränsningar i sin egen produktion.
Jag undrar hur mycket sensorns prestanda verkligen betyder?

Min tidigare hobby var motorsport. Varje gång Porsche släppte en modell pratade somliga om hur många hästkrafter den nya motorn gav, vilken toppfart bilen hade och hur fort den accelererade 0 till 100. Andra var bara intresserade av hur fort den kunde ta sig runt Nürburgring.

Diskussioner om dessa fakta var heta på alla Internet forum.

Vad som som sedan avgjorde om modellen blev en försäljningssuccé eller inte var huruvida jänkarna kunde få den med sollucka och hållare för cola-burken....

Alltså, jag tror det är många andra faktorer än ren sensorprestanda som avgör om 1DX blir en framgång eller ej.
 

Esoj

Aktiv medlem
Tackar! Du gjorde en "speciell" entré i D800 tråden, men du är nog förlåten av alla nu =)
Haha, jag är inte så säker på det, men mina inläggen raderades på ett konstigt sett så det blev som det blev, men bryr mig inte så värst mycket i det...i min värld räknas endast bilden i sig och vad den säger oavsett om den är tagen med mobilkamera, lådkamera eller senaste teknikmonster, tyvärr så blandar jag mig i dessa debatter nu som då och med ett resultat som inte jag hade tänkt från början, men, men...
 
ANNONS