Annons

Samyang 35/1,4 [sammanfogade trådar]

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Det är jätteroligt, och även om de inte lär prestera lika bra som kameratillverkarnas så kanske de ger lite prispress. Och vad fan, lite kantoskärpa lär man stå ut med för en glugg som kostar tre papp.
 

Sushan

Avslutat medlemskap
Om jag läste rätt så skulle 1.2:an vara för fullformatare, vad händer om jag använder den på en kamera med cropfaktor? Blir bilden sämre och i så fall hur?
 

paco

Aktiv medlem
Samyang 35/1,2 på gång..

Verkar som Samyang ska släppa ett 35/1,2 (FF) Canonobjektiv i början av nästa år enligt Photo Rumors.

De andra märkena får en f/1,4-variant. Hoppas detta stämmer och att det blir Samyangpris på det :)
 

paco

Aktiv medlem
Visserligen, men fördelen med Nikon är att jag kan använda gamla manuella godsaker som Nikon har släppt genom åren, med full kompabilitet.

/K
Men det är väl bara vissa av Nikons egna moderna kameror som har problem med de gamla objektiven, om du tänker på ljusmätning osv.
 

phool

Aktiv medlem
Nån som testat Samyangs nya 35mm/1.4 as umc på Canon? Har egentligen bara en fråga, lämnar den Exif-data? Eller står det bara F0 när man vill kolla bländartalet i informationen sen?
 
ANNONS