Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

6200:- + moms för att laga ett 100-400??

Produkter
(logga in för att koppla)

MedinFoto

Aktiv medlem
Tycker detta låter lite väl mycket... har ett 100-400 jag haft ett antal år, och fotat mycket med. Funkat fint på mitt 1DsII hus men var aldrig riktigt nöjd med prestandan på min 7D (inte ens i närheten av mitt 400/5.6). Nu började fokusringen kärva så tänkte att jag skickar in den för inspektion.

Fick ett förslag på 6215,85:- plus moms tillbaks. "Ej optiskt bra" samt "stötmärke på barrel ass'y" var domen. Stötmärket låter ju rimligt då det använts ganska hårt och det är troligt att den smällt in i något senaste månaderna. Men optiken undrar jag verkligen över, försökte ringa RCC men de måste dragit hem tidigt idag.

Nu är det ju så att 100-400 gluggen faktiskt funkar helt OK på 1Ds IIan så det är frestande att bara behålla det som det är. Hade funderat på att sälja det men då det rent kosmetiskt är ganska slitet tror jag inte jag skulle få mer än reparationskostnaden för det...

Men, låter detta verkligen rimligt prismässigt? Har ej använt Canon Sverige tidigare, men min 1Ds II har varit ett par vändor till Canon i Irvine, CA och när de bytte ut LCD skyddet, fixade trasig hotshoe och lite annat gick det bara på 200 dollar så var lite chockad när jag fick detta i mailen!
 

onnyt

Aktiv medlem
Skicka den till Intervision i stället. Hade två objektiv inne. Ett 24-70L och 70-200L IS USM Båda hade glas som hade flyttat på sig. Antagligen pga av mitt vårdslösa hanterande. Betalade ca 2600:- .Båda objektiven + 5Dmk2var inne för justering av skärpeplanet och när jag fick tillbaka prylarna satt skärpan klockrent.
 

MedinFoto

Aktiv medlem
Tack! Ska kolla med dem. Tänkte försöka få tag på RCC imorgon och se vad de säger om optiken; om den har blivit skadat/sliten på något vis förstår jag men om de vill ta flera tusen för att ersätta optik som var halvtaskig från början tycker jag Canon borde kunna täcka en del av kostnaden...
 
ANNONS