Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

Helmetrock

Aktiv medlem
Saxat från ett mail jag fick från Adobe idag:

-------------------------------------

Endast idag, 23 nov 2012:
Adobe Photoshop Lightroom 4

Köp nu:
http://mail.adobe-direct.com/r?xTJHJcnElncqqcElTWnTcJv

SEK 820,75 (inkl. moms)*
Ange kampanjkoden: BFDAY2012

Eller ring Adobes direktförsäljning på 0200 810329.

-------------------------------------

Passar även på att ställa en fråga angående Lightroom. Om jag köper EN Lightroom-licens, kan jag ha den installerad på TVÅ datorer hemma?
Jo, det fick jag också! Jag får säga att det är begåvat att bara ha rea dagen före löningen ;-)
 

A.Dent

Aktiv medlem
Apple har sin "speciella shoppingdag" i dag och jag funderar starkt på att slå till på en MacBook Pro och få den 967 kr billigare än annars. Min gamla MacBook börjar bli lite ålderstigen.

När jag ska konfigurera min beställning uppstår några frågetecken. Eftersom jag inte är så tekniskt kunnig vet jag inte riktigt vad som skiljer i val av processor (0,1 GHz - gör det så stor skillnad?):
2,6 GHz Quad-Core Intel Core i7, Turbo Boost upp till 3,6 GHz
eller
2,7 GHz Quad-Core Intel Core i7, Turbo Boost upp till 3,7 GHz
är det värt 2440 kr att välja den senare?

Minne och storage har jag tänkt att välja de kraftigare varianterna.

Och saknar dagens MacBook cd-fack? Är det en god idé i så fall att lägga till en Apple USB SuperDrive? Jag inser att cd:s är ett utdöende media, men än så länge använder jag dem emellanåt.

Tacksam för alla tips!
Jag måste säga, vilka vidriga utsugare att ta 2440kr mer för en processor som kostar runt 100-200kr extra om man köper processorn löst. 0,1GHz är helt omöjligt att märka av.

Edit: Jag kan inte hitta exakt vilken processormodell som avses så det kan vara något annat som skiljer ochså eftersom det skiljer så otroligt i pris.
 

hyppe

Aktiv medlem
Erat kvitto är värdehandlingen, inte dokumentet som hör till. Det är till för att t.ex kunna hitta kunders gamla kvittot, förenkla vid serviceärenden osv.

Så det spelar ingen roll om ni skriver Jan Banan eller Jesus på dokumentet. I de flesta fallen räcker det med kopia på kvittot vid garantiärende. Ägaren av kvittot har också garantin.

Kom igen nu, köp och se glad ut. Bättre deal på denna typen av grejer kommer knappast igen.
 

Patrik68

Aktiv medlem
Stog och velade bra länge om jag skulle köpa 5dmk3 och 70-200f2,8 is har inte bestämt mig än.
Slog till på 2st 600EX rt dom prismatchar billigaste på nätet och det gäller även sådant som kan beställas hem.
Nu har jag sex st 600 så nu kan jag belysa flera bilar samtidigt :)
Får se om jag åker ner i helgen och gör en beställning på några gluggar med.
Canon har ju cash back med så det lär ju knappast kunna bli billigare.
 

Ljusdans

Aktiv medlem
Apple har sin "speciella shoppingdag" i dag och jag funderar starkt på att slå till på en MacBook Pro och få den 967 kr billigare än annars. Min gamla MacBook börjar bli lite ålderstigen.

När jag ska konfigurera min beställning uppstår några frågetecken. Eftersom jag inte är så tekniskt kunnig vet jag inte riktigt vad som skiljer i val av processor (0,1 GHz - gör det så stor skillnad?):
2,6 GHz Quad-Core Intel Core i7, Turbo Boost upp till 3,6 GHz
eller
2,7 GHz Quad-Core Intel Core i7, Turbo Boost upp till 3,7 GHz
är det värt 2440 kr att välja den senare?

Minne och storage har jag tänkt att välja de kraftigare varianterna.

Och saknar dagens MacBook cd-fack? Är det en god idé i så fall att lägga till en Apple USB SuperDrive? Jag inser att cd:s är ett utdöende media, men än så länge använder jag dem emellanåt.

Tacksam för alla tips!
Nej, låt processor ligga kvar på standardkonfiguration. Det är inte värt pengarna!

Köper du Macbook Pro med Retina-skärm saknar den DVD-brännare, och det är i dagsläget väldigt oklart om du någonsin kommer kunna fylla på med mer lagringsutrymme eller internminne i efterhand.

Köper du Macbook Pro med vanlig bildskärm har den DVD-brännare, och du (eller auktoriserat serviceställe om du inte vill själv) kan själv stoppa i mer minne och hårddisk i efterhand om du vill. Men du torskar den extrafina bildskärmen, och datorn är klumpigare. Knepig avvägning!

Jag har bokat en MBP 13" med vanlig bildskärm i grundkonfiguration för upphämtning på Mediamarkt (billigare än Apple, även på Black Friday med frugans studentrabatt inräknad märkligt nog) som jag planerar att slänga i 16 Gb RAM i per omgående. Apple har inte ens det som val på sin hemsida för 13-tummaren.

Jag brukar inte kalla Apple utsugare (indoktrinerad och lycklig), men 2440 kr för en marginellt snabbare processormodell är faktiskt inte skäligt någonstans. Skämmes tamigfan! ;-)
 

KGS

Aktiv medlem
...Jag brukar inte kalla Apple utsugare (indoktrinerad och lycklig), men 2440 kr för en marginellt snabbare processormodell är faktiskt inte skäligt någonstans. Skämmes tamigfan! ;-)
Håller med, om det inte innebär mer internminne och/eller större/snabbare hårddisk också. Har de två modeller som är så lika varandra, allt annat lika?
 

nordenvaad

Aktiv medlem
Media markt 5dmkii

Någon i stockholmsområdet som är sugen på att gåihop och köpa canon 5dmkii på media markt i helgen. Skulle bli 10.500 per enhet
 

Ljusdans

Aktiv medlem
Håller med, om det inte innebär mer internminne och/eller större/snabbare hårddisk också. Har de två modeller som är så lika varandra, allt annat lika?
Nej, den bistra sanningen är att de fn har ett tillval med 0,1 GHz snabbare processor för 2440 kr (efter man lagt grundmodellen av en MBP med 2,6 Ghz i7 i varukorgen). Skamlöst, faktiskt.

Övriga modeller har lite sundare processoruppgraderingar, men när det gäller Apple har mitt mantra alltid varit: välj grundmodell, maxa RAM - efter att ha kollat prisskillnaden att köpa RAM av Apple eller att göra det själv. Det har (trots rykten om motsatsen) faktiskt funnits modeller när Apples RAM-uppgradering varit billigare. Dock ej nu ;-)
 

cowboy

Aktiv medlem
DVD "The Art Behind The Headshot" (Peter Hurley) för nerladdning

T o m måndag 26/11 säljer Fstoppers Peter Hurleys 4-timmars dubbel-DVD "The Art Behind The Headshot" för USD 199.

Normalpriset är USD 300, använd rabattkoden "blackfriday" för att få det lägre priset.

Ja, trots den rejäla rabatten är det ändå mycket pengar....
 

Patrik68

Aktiv medlem
Fick bli en 70-200 f2.8 is och en 16-35 f2.8 Det var på MM.
Tror att jag kommer bli nöjd.Enda nackdelen är väl vikten.
Det blev 23500 om man räknar in Canons Cashback kampanj vilket måste vara ett ok pris :)
Var lite sugen på en 5dmk2 med då dom redan hade sveriges lägsta pris på den och jag är så sjukt nöjd med den jag har.
 

MattiasBredberg

Aktiv medlem
Cyberphoto: Olympus OMD + 45 mm f1,8

Tråkigt tyst i den här tråden trots att julen närmar sig.

Cyberphoto säljer iaf OMD + det fina 45mm f1,8 objektivet i ett kit för 9499 kr.

Hade gärna sett att de sålt E-PL5 med det objektivet men ändå.
 

PMD

Aktiv medlem
Hupp! 500 kr extra för att få med ett 45/1.8. Det är ett fantastiskt pris.

(Synd att jag redan har både en E-M och ett 45/1.8. Annars hade jag köpt omedelbums.)
 
ANNONS