Annons

Kikistore

Produkter
(logga in för att koppla)
Upptäckte denna affär på prisjakt. De är billigare än en del affär på vissa saker och så är de E-handelscertifiering.

När man läser igenom allt, så känner jag inte några direkta larmsignaler liknade supernice(denna tråd).

Är man bara skeptisk för att det är en ny butik?
Tycker E-handelscertifieringen ser "äkta" ut, men jag aldrig aldrig stött på någon annan affär som skyltat med detta så öppet.

Är det någon som har testat kikistore?
 

nilsson314

Aktiv medlem
Jag har inte testat den eller hört talas om den tidigare, jag såg den själv för första gången igår. Det är nog bra att vara sunt skeptisk mot nya butiker, men det finns alternativet att betala mot faktura (i alla fall enligt deras sida med köpinfo).
 

eroko

Aktiv medlem
Du kan alltid betala för en kreditupplysning. Och sedan ha för vana att handa mot faktura.
Det var nog precis det svar SAMD önskade få.

Inte hört något om Kiki store mer än att de börjat dyka upp som billigast på prisjakt.

Edit: För tillfället står det "Kortbetalningen ligger just nu tyvärr nere!" på deras hemsida vilket kanske känns lite instabilt.
 

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
Det var nog precis det svar SAMD önskade få.

Inte hört något om Kiki store mer än att de börjat dyka upp som billigast på prisjakt.

Edit: För tillfället står det "Kortbetalningen ligger just nu tyvärr nere!" på deras hemsida vilket kanske känns lite instabilt.
Vad var det för fel på det förslaget? De säljer ju mot faktura. Tycker jag verkar klokt!
 

eroko

Aktiv medlem
Vad var det för fel på det förslaget? De säljer ju mot faktura. Tycker jag verkar klokt!
Så om man ska göra ett klipp på nätet ska man först betala för en kreditupplysning. Man behöver inte ens läsa mellan raderna för att första att det var långt ifrån det svar som önskades. Fakturabiten däremot har jag inget att invända mot. Låt oss inte gå OT.
 

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
Så om man ska göra ett klipp på nätet ska man först betala för en kreditupplysning. Man behöver inte ens läsa mellan raderna för att första att det var långt ifrån det svar som önskades. Fakturabiten däremot har jag inget att invända mot. Låt oss inte gå OT.
Detta med "klipp på nätet" var väl din egen uppfinning. Det står det väl inget om? Bara om någon vet något om stället.
 

nilsson314

Aktiv medlem
Ovan föreslås att det skall tas en kreditupplysning, var det verkligen ett seriöst förslag? På deras egen hemsida står det det att de bildades 2012, och en enkel koll på Ratsit visar att bolaget registrerades i dec 2012. Så jag undrar verkligen hur mycket en kreditupplysning skulle ge för ett företag som är 6 veckor gammalt.

Som andra föreslagit är det nog klokt att betala mot faktura kan nog vara klokt för ett så pass nytt företag.


PS. Det finns en tråd om Kiki som startades för några dagar sedan, kanske de kunde slås samman?
 

Sgart

Aktiv medlem
De har rätt konstigt upplagda produktbeskrivningar iallaf :)

"Nikon Nikkor AF-S 14-24/2,8 G ED Objektiv

För D3"
Kompatibilitet Nikon D3


"Nikon Nikkor AF-S DX 18-200/3,5-5,6 G IF-ED VR II Objektiv

För Alla Nikon systemkameror ur D-serien"
 

SAMD

Aktiv medlem
Hej!

Ovan föreslås att det skall tas en kreditupplysning, var det verkligen ett seriöst förslag? På deras egen hemsida står det det att de bildades 2012, och en enkel koll på Ratsit visar att bolaget registrerades i dec 2012. Så jag undrar verkligen hur mycket en kreditupplysning skulle ge för ett företag som är 6 veckor gammalt.

Som andra föreslagit är det nog klokt att betala mot faktura kan nog vara klokt för ett så pass nytt företag.


PS. Det finns en tråd om Kiki som startades för några dagar sedan, kanske de kunde slås samman?
En bra ide att slå samman trådarna men hur går man tillväga?

//Sven
 

eroko

Aktiv medlem
En annan organisation som man sett tidigare är ju "Trygg E-handel". Men visst det kanske behövs båda. En del nätbutiker har båda dessa såg jag genom en snabb koll.
 

hpz

Aktiv medlem
Såg dessa härom dagen. Mailade dem om kamerahus...de skrev att de öppnat den 18 januari men de har bra recensioner på trustpilot sen 3 januari...15 dagar innan öppnandet. Alla negativa inlägg på trustpilot försvinner efter en stund dessutom. Adressen för ägandet går till en hyreskåk i Sollentuna...alla varningstecken finns där anser jag. Dessutom har de allt i lager vilket inte ens de största i norden mäktar med. Även om de speglar någons lager hittat jag ingen annan som gör det som hae allt i lager. Vi är vuxna så gör som ni vill men var försiktiga med att lämna ut personuppgifter...vet DU vad som händer med dessa? Ring en handlare o pruta istället och säg att du handlar om du får samma pris.
 
ANNONS