Annons

Kikistore

Produkter
(logga in för att koppla)

Znapper

Aktiv medlem
Tydligen har dom lager i Tyskland/Belgien så det tar längre tid att få hem det, vet inte om det är rättvist gentemot kund att säga att något finns i lager när lagret ligger så pass långt bort? Nåväl, min försändelse skall tydligen vara sorterad i Malmö då jag skriver detta.
 

Znapper

Aktiv medlem
Fick mitt objektiv idag, ett Pentax 35mm makro. Posten kom ända fram till dörrn utan att jag beställt det. Paketet kom från Belgien. Det jag inte gillade var att objektivkartongen låg löst i en större yttre kartong, utan kartongfyllning!? Dessutom var objektivet som en isbit och fick ligga några timmar innan jag testade det. Det verkar dock fungera fint, men kommer att prova några dagar innan jag betalar fakturan.

Så om någon från Kikistore läser detta, se till att paketeringen blir bättre.
 
Saxat från deras websida:

________________________________________________________________

Hej!

Det är såhär, vi kommer lägga ner vår verksamhet helt.

Alla ni som har betalt i förskott håller vi på kontakta så vi kan återbetala er direkt.

Ifall du har betalt i förskott mejla oss direkt på support@kikistore.se med Ordernr och ert kontonr så skickar vi pengar direkt! (Detta gäller er som betalt från den 24/1 och framåt!)

Ni som valt faktura som betalningsalternativ kommer inte få någon faktura från oss, eftersom vi aktiverar fakturor i samband när vi skickar varorna. Så ni behöver inte oroa er för det, har ni frågor kan ni kontakta Handelsbanken direkt, eller oss!

Ni som har fått era varor och betalt med faktura/PG och har service eller garantiärenden, så ber vi er att vända er direkt till tillverkaren. Behöver ni hjälp så mejlar ni oss och vi hjälper er så mycket vi kan.



Bakgrunden till varför vi lägger ner är att, tillverkarna har hört av sig till våra leverantörer och undrar varför vi har så låga priser (vi säljer oftast till inköpspris). Antagligen har flera tillverkare förbjudit leverantörerna att sälja till oss. Eftersom det så pass viktiga produkter som de har stoppas oss på, väljer vi istället att lägga ner. VI har helt enkelt inte kapital eller lust att gå in i en rättslig process med tillverkarna!

Det är tråkigt att detta har hänt och hoppas att få er förståelse!

Ni som har varor på väg, kommer få era varor av Posten eller UPS.

Har ni frågor mejla oss direkt så hjälper vi er vidare där.



Fortsatt trevlig dag!

Hälsningar från KiKi Store!
 

SAMD

Aktiv medlem
Hej!

Saxat från deras websida:

________________________________________________________________

Hej!

Det är såhär, vi kommer lägga ner vår verksamhet helt.

Alla ni som har betalt i förskott håller vi på kontakta så vi kan återbetala er direkt.

Ifall du har betalt i förskott mejla oss direkt på support@kikistore.se med Ordernr och ert kontonr så skickar vi pengar direkt! (Detta gäller er som betalt från den 24/1 och framåt!)

Ni som valt faktura som betalningsalternativ kommer inte få någon faktura från oss, eftersom vi aktiverar fakturor i samband när vi skickar varorna. Så ni behöver inte oroa er för det, har ni frågor kan ni kontakta Handelsbanken direkt, eller oss!

Ni som har fått era varor och betalt med faktura/PG och har service eller garantiärenden, så ber vi er att vända er direkt till tillverkaren. Behöver ni hjälp så mejlar ni oss och vi hjälper er så mycket vi kan.



Bakgrunden till varför vi lägger ner är att, tillverkarna har hört av sig till våra leverantörer och undrar varför vi har så låga priser (vi säljer oftast till inköpspris). Antagligen har flera tillverkare förbjudit leverantörerna att sälja till oss. Eftersom det så pass viktiga produkter som de har stoppas oss på, väljer vi istället att lägga ner. VI har helt enkelt inte kapital eller lust att gå in i en rättslig process med tillverkarna!

Det är tråkigt att detta har hänt och hoppas att få er förståelse!

Ni som har varor på väg, kommer få era varor av Posten eller UPS.

Har ni frågor mejla oss direkt så hjälper vi er vidare där.



Fortsatt trevlig dag!

Hälsningar från KiKi Store!


Vad ska man säga? Är det så fri konkurrens fungerar.

//Sven
 

hpz

Aktiv medlem
Det låter mysko. Men det var mycket konstigt med detta företag. En polare åkte förbi adressen och det är en helt vanlig hyreskåk som firman fanns på. Känslan är inte att det är seriöst. Om de säljer till inköpspriser så förstår jag personligen inte ens affärsidén. Att vara billigast på prisjakt kostar multum då det driver trafik...en kvalificerad gissning är 150-250 tkr per månad. Kort sagt så hoppas jag personligen på att priserna mot asien och USA jämnas ut - det är sjukt att vi, pga vår ekonomi och välvilja till att betala mera får högre priser i synnerhet i nordeuropa.

Kort sagt så har jag svårt att förstå affärsidén bakom kiki-store men det är alltid kul med de som testar, sånt får fart på de övriga spelarna!
 

kikistore

Ny medlem
från kikistore

Vad ska man säga? Är det så fri konkurrens fungerar.

//Sven
Hej vi skriver ifrån KiKi Store!

Tydligen finns det inte. Vi trodde det, vi försökte och vi lyckades......nästan!

Tycker det är så jävla synd att vi inte fick fortsätta! Vi trodde vårt koncept skulle göra så att priserna skulle pressas ännu mer i Sverige. Hemelektronik i Sverige är dyrt, och när större kedjor säger "det finns inga marginaler" så ljuger dom!
Det har vi faktiskt bevisat!

Genom vårt koncept, "Sälja till inköpspris", erbjuda kunden fraktfritt trodde vi att vi skulle komma långt. Men nej vi vår ett samtal från leverantören som säger att "Vi vill inte samarbeta med mer längre", vi frågade varför de varför och de svarade otydligt och försökte lägga på luren. Sen tänker vi tillbaka lite i tiden dvs 3 dagar sen, när 4st tillverkare ringer oss och frågar vart vi köper in grejerna "Vi svarade ärligt, vart" och nu stängs vi av!

Vi fick ett mejl från dem senare efter jag hade skrivit till dem vad jag trodde ang tillverkarna. O ja de bekräftade. Eftersom det var vår huvudleverantör så kände vi Nej, vi kan inte gå vidare, bättre avsluta nu än senare, för de kommer aldrig ge upp.

Tycker det är ren kartellbildning mot oss, och vi hade gärna tagit det till domstol och andra myndigheter, men vi har inte kapital eller lust för det alls! Vi vill bara göra rätt från oss, betala tillbaka pengar till kunder som förskottsbetalat, samt annullera de fakturor som kunder inte får varor till! Handelsbanken är informerad!

Hoppas ni inte tror att vi var någon bluffirma, vi försökte. Men vi går vidare och hoppar in i en annars bransch..

Znapper bra att du fick din objektiv, det bevisar att vi faktiskt levererade, ber om ursäkt ifall det paketeras fel eller liknande. Är det något fel hör av dig så löser vi det!

Tack för all er tid, ha en fortsatt trevlig helg.
Vi här ska spendera fredagskvällen/natten till att gå igenom alla fakturor och betalningar så ingen kund blir drabbad, och givetvis ber vi hemskt mycket om ursäkt till de som verkligen hade hoppats att få sina produkter!

"Ursäkta om det är dåliga meningsuppbyggnader, vi är rätt slut i huvudet, samt rätt irriterade och ganska nedstämda"
 
Hej vi skriver ifrån KiKi Store!

Genom vårt koncept, "Sälja till inköpspris", erbjuda kunden fraktfritt trodde vi att vi skulle komma långt. Men nej vi vår ett samtal från leverantören som säger att "Vi vill inte samarbeta med mer längre", vi frågade varför de varför och de svarade otydligt och försökte lägga på luren. Sen tänker vi tillbaka lite i tiden dvs 3 dagar sen, när 4st tillverkare ringer oss och frågar vart vi köper in grejerna "Vi svarade ärligt, vart" och nu stängs vi av!

Vi fick ett mejl från dem senare efter jag hade skrivit till dem vad jag trodde ang tillverkarna. O ja de bekräftade. Eftersom det var vår huvudleverantör så kände vi Nej, vi kan inte gå vidare, bättre avsluta nu än senare, för de kommer aldrig ge upp.

Tycker det är ren kartellbildning mot oss, och vi hade gärna tagit det till domstol och andra myndigheter, men vi har inte kapital eller lust för det alls! Vi vill bara göra rätt från oss, betala tillbaka pengar till kunder som förskottsbetalat, samt annullera de fakturor som kunder inte får varor till! Handelsbanken är informerad!
Anmäl till konkurrensverket ni har uppenbarligen bevis för att KVV skall kunna starta ett ärende. Annat fall kanske de får upp ögonen för hur det fungerar.
 

Sgart

Aktiv medlem
Kikistore. Jag måste bara fråga. Vad var egentligen er marknadsplan om allt ni sålde var till "inköpspris"?

Det låter liksom väldigt konstigt att öppna en verksamhet och sen sälja varor utan tanke på att göra vinst (vilket krävs för att hålla sig levande i längden)
 

kikistore

Ny medlem
Kikistore. Jag måste bara fråga. Vad var egentligen er marknadsplan om allt ni sålde var till "inköpspris"?

Det låter liksom väldigt konstigt att öppna en verksamhet och sen sälja varor utan tanke på att göra vinst (vilket krävs för att hålla sig levande i längden)
Verksamheten var uppbyggd på detta sätt:

Vi säljer de viktiga/populära produkter till inköpspris eller med mycket låga marginaler (ej minusmarginal), och de andra produkterna hade vi vanliga priser på, men ändå lägre än dom andra!

Vi hade fraktfritt för våra kunder, men egentligen hade vi räknat ni fraktpriset för varje produkt. Så vi tjänade helt enkelt på frakten! Inte mycket men enligt den planen hade vi gått runt iallafall i början!
 

kikistore

Ny medlem
Verksamheten var uppbyggd på detta sätt:

Vi säljer de viktiga/populära produkter till inköpspris eller med mycket låga marginaler (ej minusmarginal), och de andra produkterna hade vi vanliga priser på, men ändå lägre än dom andra!

Vi hade fraktfritt för våra kunder, men egentligen hade vi räknat ni fraktpriset för varje produkt. Så vi tjänade helt enkelt på frakten! Inte mycket men enligt den planen hade vi gått runt iallafall i början!
Tillägg:

När tex en kund beställde två produkter tjänade vi dubbelfrakt.
För vi ingen fraktkostnad från leverantören. Och UPS tjänade vi mest på.
 

Herr JM

Medlem
Kan väl bara konstatera att verksamheten upphörde lika snabbt som den startade...

Klippt från deras hemsida...
Hej!

Verksamheten har upphört!


Frågor kring: Leverans, service, garanti mm.

Mejla: support@kikistore.se
 
ANNONS