Annons

kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

lgbe

Aktiv medlem
Hej,

Minn väska börjar bli för liten och då skulle jag vilja ha råd om vilken typ väska som skulle passa för mig. Jag har en D5200 och 3 st. objektiv (normal, zoom och makro). Har varit och tittat på olika väskor men kan inte komma fram till vilken som skulle passa mig för närvarande. Det finns ju ryggsäcksvarianter men vill helst ha en axelväska om det är möjligt.

Med vänlig hälsning/Lasse B.
 
Jag införskaffade en Tenba messenger, bra fickfördelning och man kan lyfta ur kamera-insatsen och använda den som en normal väska. Det enda och tyvärr det största minuset med väskan är axelremmen!

Vaddering är fast och inte rörlig, så fort man har den på ryggen och ska "skjuta" fram den så hakar vadderingen fast i skjortan/jackan så allt vrids. Har skaffat mig en annan axelrem, så det fungerar bra.

Så om du kan tänka dig att köpa en väska med bra förvaringsmöjligheter, men måste byta axelremmen på en gång. Så är Tenba messenger en bra axelväska.

http://www.tenba.com/Products/Messenger-Photo-Laptop-Bag-Large-Black.aspx
 

afe

Aktiv medlem
Jag har en orange Tenba Messanger, och den är rätt ok. Min favoritväska just nu är annars min Billingham Hadley Pro - den är rätt dyr, men bra (och snygg tycker jag).
 

lgbe

Aktiv medlem
Hej,

Har inte kunnat svara för än nu, men tack för tipsen. Då har jag några och titta på.

Med vänlig hälsning/Lasse B
 

lgbe

Aktiv medlem
Funnit en

Passerade förbi SIBA igår och passade på att titta in för att se om de hade någon väska som eventuellt skulle passa. Väl framme så snubblade jag bokstavligt på en som stod på golvet som jag direkt fastnade för (Andersson CAB 2.0 Messenger, 599:) . En mycket rymlig väska med 5 fack inne i själva väskan för hus och objektiv, samt ytterligar 6 fack för tillbehör. Jag känner mig mycket nöjd med köpet.

/Lasse B
 
ANNONS