Annons

Full hårddisk av iMovie - finns det ett bättre arbetsflöde?

Produkter
(logga in för att koppla)

bach7617

Aktiv medlem
4K video tar ju upp mängder av plats och man fyller datorns hårddisk på nolltid.
Att lägga iMovie biblioteket på en extern hårddisk är väl en möjlighet men hittade denna intressanta lösning för att få ner datamängden genom att gå den omständiga vägen via Bildinsamling och QT.
http://macthing.co.u...ce-saving-tips/
Är det värt det och hur gör ni andra med växande filmbibliotek med högupplösta filmklipp?
 

reboot81

Aktiv medlem
Nu kör jag inte längre med iMovie, men rent spontant tänker jag att man kör olika iMoviebibliotek, säg att du kör aktuell månad/projekt på intern disk. Sen när det är färdigt så flyttar du biblioteksfilen till extern disk, skapar nästa bibliotek på intern disk.
 

bach7617

Aktiv medlem
Nu kör jag inte längre med iMovie, men rent spontant tänker jag att man kör olika iMoviebibliotek, säg att du kör aktuell månad/projekt på intern disk. Sen när det är färdigt så flyttar du biblioteksfilen till extern disk, skapar nästa bibliotek på intern disk.
Och då drar man bara iMovie biblioteket till den nya disken och radera filen på den interna menar du?
Vad kör du för program? Nyfiken om nåt av Adobes program har samma smarta bibliotekshantering som Lightroom.
(Som funkar fint igen efter ditt utmärkta råd! -tack!) :)
 

reboot81

Aktiv medlem
Ja det är bara att flytta som vilken annan fil som helst.
Hur man gör.

Du kan jobba mot olika bibliotek samtidigt.

Själv kör jag FCPX, iMovie's storebror. Kan mer men är lite pilligare. Kostar en slant men erbjuder mer kontroll och möjligheter till att finslipa och justera varenda liten detalj.
 
ANNONS