Annons

Lightroom CC visar ej tumnagelbilder vid sökning

Produkter
(logga in för att koppla)

bach7617

Aktiv medlem
Jag har uppgraderat till senast Lightroom CC. Mina bilder ligger på några enskilda externa hårddiskar men biblioteksfilen är på datorn (MacOSX 10.11.6 El Capitan).
När jag i Biblioteksmodulen väljer alla foton (finns 65149) och söker på ett nyckelord så kommer det aldrig längre upp några foton utan bara de " grå ramarna" trots att jag ser att det finns 361 st som matchar mitt sökval.
Det här var aldrig något problem i Lightroom 4 utan gick tvärtom på några sekunder oavsett om jag hade "rätt" hårddisk i.
Vad gör jag för fel? Går det inte längre att söka på hela samlingen utan att ha tillgång till originalfotona?
 

AFJ

Aktiv medlem
.
Det här var aldrig något problem i Lightroom 4 utan gick tvärtom på några sekunder oavsett om jag hade "rätt" hårddisk i.
Vad gör jag för fel? Går det inte längre att söka på hela samlingen utan att ha tillgång till originalfotona?
Du gör nog inget fel och sökfunktionen är väl i princip den samma. Om jag förstår dig rätt så fungerar själva sökfunktionen, det är "bara" det att bilderna inte visas. Det som verkar ha hänt är väl att dina previews inte hängt med i uppgraderingen.

Så jag instämmer med Stefan, du behöver generera previews på nytt. Det lär väl kräva att du ansluter de externa diskarna.
 
ANNONS