Annons

Adobe After Effects fristående eller prenumeration?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ventures

Aktiv medlem
Jag snubblade på detta program för att göra en "ansikts-morph-film"av stillbilder. Det finns säkert andra bra program för det också.
Jag undrar om det går att köpa After Effects "fristående" på samma sätt som Lightroom om man letar noga eller om det bara finns som prenumeration. Jag kan inte hitta det på Adobes hemsida annat än som CS-version med månadskostnad, vilket jag helst undviker.

Går det annars att köpa begagnat utan problem? Vissa programvaror tillåter ju inte tillverkaren att överlåts. Jag behöver knappast senaste versionen.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
CC kostar 240,00/ mån, går inte att köpa begagnad. Du kan säkert hitta någon gammal version men den kommer knappast gå bra på ny hårdvara.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
fotografpaketet med LR/PS är ganska billigt i CC.
Sen händer det grejer prismässigt.
Jag har för mig att senast jag läste villkoren för CC så räcker det med att du vill ha 2 delar (eller var det 3?) så blir det billigaste alternativet att hyra hela CC sviten för drygt 500 i månadenfrån Adobe.
Läs villkoren!
 

Ventures

Aktiv medlem
Det känns i saftigaste laget med 500 kr i månaden för att göra en grej i ae. Tidigare kostade ae ca 3500 som stand alone.
Jag är f.ö. inte så glad åt utvecklingen med prenumeration istället för obegränsad användning till engångskostnad. Uppgraderingarna motiverar inte kostnaden som i långa loppet blir skyhög.
 

Jourske

Ny medlem
Det blir dyrt för enstaka arbeten men värt om du vet att du kommer ha mer användning av programmet för fler tillfällen.
 

nutte

Aktiv medlem
Om du är/blir student/lärare går det att köpa alla Adobe CC-program för ca 175 /månad om jag minns rätt.
 
Jag snubblade på detta program för att göra en "ansikts-morph-film"av stillbilder. Det finns säkert andra bra program för det också.
Jag undrar om det går att köpa After Effects "fristående" på samma sätt som Lightroom om man letar noga eller om det bara finns som prenumeration. Jag kan inte hitta det på Adobes hemsida annat än som CS-version med månadskostnad, vilket jag helst undviker.

Går det annars att köpa begagnat utan problem? Vissa programvaror tillåter ju inte tillverkaren att överlåts. Jag behöver knappast senaste versionen.
Du kan prova programmet kostnadsfritt i 30 dagar.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Man kanske kan låna vänligt av ngn man känner.
Ett tag rekommenderade folk andra att leta hos återförsäljare efter gamla CS6 licenser.
Men jag har inte sett de råden på ett tag. De kanske är slut.
B&H i NY kanske leta runt lite.
De är inte gratis o vem vet hur länge de funkar.
 
ANNONS