Annons

Adobe Ögonöppnare

Produkter
(logga in för att koppla)

Ventures

Aktiv medlem
Jag köpte och installerade PSE 2018 och hittade funktionen Öppna stängda ögon. Wow, tänkte jag. Hur många gruppfoton har man inte tagit där någon eller några blundar?
Jag provade på några bilder och resultatet är rena skämtet. Vissa blundande ögon får en prick. Andra händer det inget alls med. I bästa fall ser den stackars personen skelögd ut av prickarna. Såna här "funktioner" borde man låta bli att leverera över huvudtaget om man vill vara ett seriöst företag och inte marknadsföra som "Öppna magiskt ögon som blundar".
 

Bilagor

iSolen.se

Guest
Jag köpte och installerade PSE 2018 och hittade funktionen Öppna stängda ögon. Wow, tänkte jag. Hur många gruppfoton har man inte tagit där någon eller några blundar?
Jag provade på några bilder och resultatet är rena skämtet. Vissa blundande ögon får en prick. Andra händer det inget alls med. I bästa fall ser den stackars personen skelögd ut av prickarna. Såna här "funktioner" borde man låta bli att leverera över huvudtaget om man vill vara ett seriöst företag och inte marknadsföra som "Öppna magiskt ögon som blundar".
Öppna kan väl betyda öppna mer, vidga? Dvs ögonen får inte vara helt stängda.

Var finns den, jag hittar den inte?
 

iSolen.se

Guest
I verktygsfönstret "förbättra". Till vänster på min skärm.
"Ögon som blundar" tolkar jag som stängda ögon.
Så tolkar jag också men översättningar och benämningar blir ibland fel.

Kom ihåg "common files" i windows där översättaren blandade ihop "vanliga" och "gemensamma".
 

afe

Aktiv medlem
Funktionen är nog tänkt för att ta bort röda ögon där blixten reflekterats mot hornhinnan, och inte för att "öppna ögonen" - det är förstås omöjligt då PSE inte har en aning om hur ögonen ser ut.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Funktionen är nog tänkt för att ta bort röda ögon där blixten reflekterats mot hornhinnan, och inte för att "öppna ögonen" - det är förstås omöjligt då PSE inte har en aning om hur ögonen ser ut.
Det står faktiskt "Open closed eyes like magic" i Adobes versionsjämförelse och "NEW" under version 2018.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Är inte det ungefär samma funktionen där man bytte ut hela huvuden förr? Dvs man måste ha flera bilder där ett av bilderna finns ögonen man vill klistra in. Istället för att göra det manuellt så kan man i elements få hjälp med det.

/Stefan
 
Senast ändrad:

Ventures

Aktiv medlem
Är inte det ungefär samma funktionen där man bytte ut hela huvuden förr? Dvs man måste ha flera bilder där ett av bilderna finns ögonen man vill klistra in. Istället för att göra det manuellt så kan man i elements få hjälp med det.

/Stefan
Det var därför jag bytte version för att PSE 8 inte klarade bilder från D810. Men funktionen är nu borttagen att byta ansikten automatiskt.

Det finns en till ögonfunktion ser jag där man hämtar ögon från andra foton. Kanske går det att lösa problemet med blundande ögon på något sätt ändå?
 
ANNONS