Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad välja? (telezoom till EOS 50D)

Produkter
(logga in för att koppla)

Mily89

Medlem
Funderar på att införskaffa ett bättre tele till min kamera, har just nu ett 18-200mm 3,5-5,6 som för tillfället ska in på lagning för det är något knas med fokusen (fokuserar inte på max inzoomat och bilderna blir ibland blurriga..).

Jag fotograferar mycket hästar så vill ha ett objektiv med snabb fokus och gärna ljusstarkt när man är i ridhus med dåligt ljus. Frågan är om man ska satsa på Sigma 70-200mm F2.8, Tamron AF Di 70-200 2.8 eller Canon EF 70-200 4L, det sistnämnda är ju inte så ljusstarkt men det kaske är mer gediget istället? Vill ju ha ett som håller länge. Ligger mest i valet mellan Tamron & Canon då jag tycker Sigmat är lite i dyraste laget men samtidigt verkar det ha fått väldigt bra på tester!

Hur skulle ni gjort? Helst hade jag ju velat ha Canons tele med 2.8 i bländare men känner inte att jag vill lägga så mycket pengar just nu.
 

Mily89

Medlem
svar

Bilderna ser fina ut, jag håller utkik på lite begagnat både canon & sigma! Känns som om båda är bra alternativ.
 
ANNONS