Annons

Caféfotograferna

Produkter
(logga in för att koppla)

levitte

Aktiv medlem
Hej, välkommen till Caféfotograferna!

Vi är en löst sammansatt grupp fotografer som vill hjälpa varandra att utvecklas, genom samtal, möten, gemensamma utflykter och utmaningar i form av teman, och har kul medan vi håller på. Det är helt fritt att vara med, alla med ett fotografiskt intresse och nån form av kamera i näven är välkomna! Att hänga på ett tema är också frivilligt, och är mest att se som en inspiration för dig som känner ett behov av det. På själva träffarna så visar en del upp bilder som man kan se på, kommentera, inspireras av, ... Variation välkomnas, liksom färska idéer. Häng på!

Vår huvudsakliga aktivitet har hittills varit träff var 20:e dag kl 18 på Café Avenyn på Kungsgatan. Ibland har en del gjort en fotopromenad i stan i anslutning till träffen. Det senare är något vi vill göra något mer av, i mån av tid och resurser. Det kan handla om att någon har tillgång till en studio man skulle kunna prova, leka i, lära sig. Det kan handla om nån utställning man kan vilja gå på. Det kan handla om on-location-fotografering med blixt. Det kan helt enkelt handla om att gå ut och plåta tillsammans. Det beror helt på vad vi hittar på, och för det är vi beroende av allas påhittighet och resurser. Har du något du skulle vilja göra tillsammans med några fler fotografer och tycker att den här gruppen kan vara lämplig, säg till!
En ambition är att kunna ha något sådant ungefär varannan månad, och behöver inte vara samma dag som caféträffarna.

Caféträffarna framöver är satta till följande datum (den observante kan räkna var 20:e dag ;-)) fram till sommarn (2013):

mån 11/2
sön 3/3
lör 23/3
fre 12/4
tor 2/5
ons 22/5

Utflykter och liknande kommer att bestämmas lite senare. Just nu behövs det förslag (inkl lämpliga tillfällen i tiden).

Vad som händer under sommaren kan vi bestämma i Maj.

Denna tråd tar över rollen som Fotouppgift och diskussion i Stockholm hade
 

Casimir

Aktiv medlem
Hej, välkommen till Caféfotograferna!

Caféträffarna framöver är satta till följande datum (den observante kan räkna var 20:e dag ;-)) fram till sommarn (2013):

mån 11/2
sön 3/3


Utflykter och liknande kommer att bestämmas lite senare. Just nu behövs det förslag (inkl lämpliga tillfällen i tiden).
[/I]
Vad skall vi göra söndagen den 3:e mars? Fotoprommenad på traditionsenligt sätt inne i stan, tur till Fjärilshuset eller har någon annan några andra förslag.
 

Luguber

Aktiv medlem
Vad skall vi göra?

Vad skall vi göra söndagen den 3:e mars? Fotoprommenad på traditionsenligt sätt inne i stan, tur till Fjärilshuset eller har någon annan några andra förslag.
.

Även om jag inte har varit mer Er tidigare, så tycker jag det här är intressant och kommer gärna att hänga på.
Fjärilshuset är intressant och eller Bergianska, beroende på väder är vi inomhus.
Jag vet att på fjärilshuset år man bara fota på frihand och inte med stativ. Hur det är på Bergianska har jag ingen aning om, men jag skall titta på deras webb. Fast det kan annars finnas andra förslag, så skjut på..

Enligt webben hos Bergianska: "För privat bruk

Fotografering för privat bruk är tillåten i både växthus och trädgården, förutsatt att varken växtmaterial eller anläggningar kommer till skada. I växthusen får inte stativ och skärm användas. I trädgården får stativ och skärm användas, under förutsättning man är försiktig. Hänsyn bör tas till besökare och personal som vistas i trädgården..."

Sten
 

Casimir

Aktiv medlem
Fotoutflykt till Bergianska

Det blir en fotoutflykt till Bergianska lördagen den 23:e mars kl 13.00 med Cafefotograferna.

Efter utflykten till Bergianska träffas vi som vanligt på cafe Avenyn runt 17.00

/Casi


.

Även om jag inte har varit mer Er tidigare, så tycker jag det här är intressant och kommer gärna att hänga på.
Fjärilshuset är intressant och eller Bergianska, beroende på väder är vi inomhus.
Jag vet att på fjärilshuset år man bara fota på frihand och inte med stativ. Hur det är på Bergianska har jag ingen aning om, men jag skall titta på deras webb. Fast det kan annars finnas andra förslag, så skjut på..

Sten
 

Casimir

Aktiv medlem
Det blir en fotoutflykt till Bergianska lördagen den 23:e mars kl 13.00 med Cafefotograferna.

Efter utflykten till Bergianska träffas vi som vanligt på cafe Avenyn runt 17.00

/Casi
Jag kommer inte idag. Intresset verkar vara i nivå med temperaturen utomhus.
Nästa aktivitet blir om ca tre veckor,
 

od_foto

Aktiv medlem
Blev inspirerad av mötet i går och skulle gärna ge mig ut i dag, dock utan för lång promenad eftersom min fotknöl fortfarande är svullen (inget farligt, har bara klivit snett i halkan). Läs mer och svara gärna i Cafefotografernas sida på Facebook! https://www.facebook.com/groups/174801315988881/?fref=ts

Där står det också om nästa möte som är den 12/4, samt förberedande fotovandring som kanske blir på skärtorsdagen om flera kan (svara på Facebook!)
 
ANNONS