Annons

hemsida?

Produkter
(logga in för att koppla)

volkers

Aktiv medlem
Hemsida för nystarad fotoföretag....

Även om du i nuläget bara satsa på ett mindre fotoföretag så är de viktigt redan i början

* att din hemsida ser professionellt ut.

* att den är optimerad så att Google lätt hittar den och kan enkelt genomsöka din information.

Jag rekommenderar dig ätt köra wordpress, (gratis) även om du kanske måste få lite hjälp med installationen.

De ta en datakunnig person kanske en kvart att installera och koppla ihop med en databas hos webbhotell-leverantören. Sen finns de hundratals färdiga gratis mallar att ladda ner. http://wordpress.org/extend/themes/

Själva uppdatering, lägga upp bilder, gallerier, skriva text osv. är mycket enkelt i wordpress konceptet.

När du sen känner för det så kan du alltid köpa ett mer professionell template och med detta uppgradera din sida med några musklick.

Exempel på en av mina sidor som ha wordpress i grunden: http://www.brollopsfotografer.com/blog/

Rankad plats1 med sökord bröllopsfotograf... uppdatering av bloggen sköter de olika fotografer själv.

Lycka till med ditt företagande!

//Volker
 

Rickard.v

Aktiv medlem
Jag röstar också på wordpress.

Väldigt enkelt att hålla på med för den med dåliga kunskaper/tid.
Det tar väldigt mkt tid att göra en sida om du skall göra allt själv från grunden.
jag gav upp o började med wordpress.

Visst finns det begränsningar men mkt går att justera som man vill ha det.
Finns mkt tillägg att installera

www.rickardv.se
 

fletell

Aktiv medlem
oderland.se is the shit

Hej

Har inte läst igenom tråden, men om du vill ha kvalitét, service och en bra kontrollpanel där du kan styra mail, domäner etc på ett enkelt sätt finns det bara ett webhotell.

www.oderland.com, kostar lite mer men du får grymt bra service.

Via kontrollpanelen har de ett enkelt verktyg som man kan använda för att komma igång med eventuell wordpress-blogg.

//Fredrik
 

kja

Aktiv medlem
Hej
Jag avråder one.com
citat från deras avtal:
"One.com har vanligtvis fri trafik på alla webbhotell. Det förutsätts dock att förbruket av trafik är normalt och att trafiken
inte stör andra kunders trafik. Om andra kunders trafik störs har One.com rätt att utan förvarning stänga kundens
webbhotell och kräva kompensation för trafik förbruket. One.com förbehåller sig rätten att bestämma ifall andra kunders
trafik störs. Om kundens webbhotell stängs återbetalar One.com inga förskottsbetalda abonnemangsutgifter."

Här är citatet hämtat från:
http://www.one.com/sv/affaersvillkor

Det finns många bra webbhotell att välja bland t.ex.:
binero.se , loopa.se , crystone.se
De kostar lite mer, men fungerar så mycket bättre.

one.com är (enligt mig) inte seriösa.
Deras metoder går helt mot branschstandard:
https://www.iis.se/pressmeddelanden/one-com-as-stangs-av-for-nyregistrering-av-se-domannamn

/Jocke
 

wistrom84

Aktiv medlem
Hej
Jag avråder one.com
citat från deras avtal:
"One.com har vanligtvis fri trafik på alla webbhotell. Det förutsätts dock att förbruket av trafik är normalt och att trafiken
inte stör andra kunders trafik. Om andra kunders trafik störs har One.com rätt att utan förvarning stänga kundens
webbhotell och kräva kompensation för trafik förbruket. One.com förbehåller sig rätten att bestämma ifall andra kunders
trafik störs. Om kundens webbhotell stängs återbetalar One.com inga förskottsbetalda abonnemangsutgifter."

Här är citatet hämtat från:
http://www.one.com/sv/affaersvillkor

Det finns många bra webbhotell att välja bland t.ex.:
binero.se , loopa.se , crystone.se
De kostar lite mer, men fungerar så mycket bättre.

one.com är (enligt mig) inte seriösa.
Deras metoder går helt mot branschstandard:
https://www.iis.se/pressmeddelanden/one-com-as-stangs-av-for-nyregistrering-av-se-domannamn

/Jocke
Men Blä!!!! Gillade inte deras support heller. Här bestämt mig för hemsida24. Jättetack för långa utförliga svar!
 

jolio

Aktiv medlem
Jag har använt
http://www.manufrog.com/
Dom har superbra support och svarar på alla dumma frågor blixt snabbt på mejlen, kan rekommenderas

Kör du sen mac så har du ju iweb som är busenkelt att göra egna sidor i och ladda upp direkt från programmet

Mvh
Joakim
 

stambea

Aktiv medlem
one.com är (enligt mig) inte seriösa.
Deras metoder går helt mot branschstandard:
https://www.iis.se/pressmeddelanden/one-com-as-stangs-av-for-nyregistrering-av-se-domannamn

/Jocke
Jag undrar lite om det finns nåt uttal från one.com angående att de ska ha registrerat .se domäner lite hur som helst. Verkar ju konstigt att ett företag med nästan 1 miljon kunder ska dumma sig medvetet på ett sådant sätt.

Sen angående "fri trafik vid normal användning". Kollade runt på deras sida och tycker att de borde definiera vad "normal användning" betyder.

Med sunt förnuft kan jag väl tro att det innebär att de inte vill att man ska t. ex. starta en torrentsida eller sätta upp en spelserver etc. Men om jag ska ta ett exempel som att ha en vanlig hemsida, portfolio, mindre webbshop osv så är det inga problem.

Till TS, supporten har fungerat utan problem för mig. Kan vara olika upplevelser från dag till dag då det kommer till support i allmänhet.

Innan jag hade one.com så använde jag mig av binero.se. Hade nog stannat med binero.se om inte one.com hade varit så billiga. Har dock inte märkt någon större skillnad i användandet för övrigt.

One.com´s styrka är just priset. De har iofs vunnit lite olika priser också och fått massor av rekommendationer av IT-tidningar och sajter för några år sedan. Nu finns det mer konkurrans så de sticker inte ut lika mycket numera.

Att inte kalla one.com seriösa är lite att ta i tycker jag. Finns ju mängder med stora seriösa företag som råkar ut för problem. Som sagt, jag tror inte att någon i ledningen hos one.com beslöt att de skulle registrera .se domäner hur som helst. Kan vara ett mänskligt fel i en annan del av kedjan. Kanske nån säljare med provision som försökte ta sig friheter. Vem vet. Då jag inte känner till one.com´s sida av den historien så tänker iaf inte jag peka ut dem som oseriösa.
 
Senast ändrad:

Megasteno

Aktiv medlem
Jag använder one.com tillsammans med wordpress.

jag är nöjd med one.com, framför allt med att deras support är tillgänglig dygnet runt.

Jag är även nöjd med Wordpress. Det är ett lättadministrerat verktyg som gör uppdateringar av sidan mycket enkla. Jag hade först en html- och css-kodad sida men det var mycket mer arbete att uppdatera vilket bara är drygt. För att google ska gilla din hemsida vill den bland annat ha kontinuerliga uppdateringer, vilket är mycket smidigt med wordpress.

Jag är riktigt nöjd med bloggdelen av min sida och ska jobba vidare på portfoliodelen. Såhär der den ut: http://www.justlikemysoul.com
 

larpau

Ny medlem
Webbyrå

Jag har ett förslag som kan vara intressant, En mindre webbyrå vid namn
www.kreatiwebb.se
Dom gör hemsidor åt mindre företag och har ett eget utvecklat enkel system
kan ses på bla. strokeriksforbundet, olika skolor mm
Dom arbetar också i andra system som Wordpress och kan anpassa efter ert behov.
Systemet är mycket enkelt för att lägga in bla bilder,

Lasse
 

CharlieJ

Aktiv medlem
Likabra att skapa en tumblr, fixa ett simpelt/modda skinn(lära sig ytters lite html) och byta domännamn bara. Vipps, så har du en super-modern hemsida och inget strul includöd.

300kr max.
 

Kim_N

Aktiv medlem
Jag ska inom sinom starta upp ett mindre fotoföretag o ska nu göra en hemsida och tänkte inte ta en gratis. Vilka rekommenderar ni? Har varit i kontakt med One.com och tkr det låter okej. Hjääääääääääälp!;-)
Jag kan VARMT rekommendera Hemsida 24. Jag hade letat runt ett tag innan jag hittade den och nu är jag supernöjd. Där får jag både webhotell och en väldigt enkel och användarvänlig metod för att skapa sidan själv enligt färdiga mallar som också går att anpassa efter eget behov och smak.

Jag skapar lösenordsskyddade kundsidor där jag enkelt lägger upp bilder för urval, jag lägger till text och bildspel, blogg, facebook osv.

De har en bra och snabb support och det kommer ständigt uppdateringar. De har även sökmotoroptimering och tydliga förklaringar om hur allt funkar!

Funkar klockrent för mig! :)

Lycka till!
Hälsningar Kim

www.kimnorman.se
 

od_foto

Aktiv medlem
Jag vill varna för one.com. Jag har flera domäner och de flesta går på automatisk betalning, för att jag tycker attt sådant är praktiskt. Har dock upptäckt att den domän som 2012 hade förfallodag 7 november under 2013 fick förfallodag 14 september!!! De har alltså snott mig på 1,5 månader, för jag betalar så klart för ett år i taget. JÄTTEVARNING alltså, kolla era fakturor och jämför förfallodagar.

Nu ska jag försöka ta mig loss därifrån. Jag har dessutom flera mejladresser och de krånglar ständigt och blandas ihop så att jag får gå in och ställa om utgående post gång på gång när jag skickar från olika. jag kör Mac och mejlklienten "Mail". När det gäller hemsidor bygger jag själv och ftp:ar och det har i och för sig funkat bra, men ... inte till priset av att billigt innebär att de snor 1,5 månader. No way! Mycket tacksam för tips på andra bra som kan ta över mina domäner, hemsidor och mejl.
 

BitterMelon

Aktiv medlem
Nu ska jag försöka ta mig loss därifrån. Jag har dessutom flera mejladresser och de krånglar ständigt och blandas ihop så att jag får gå in och ställa om utgående post gång på gång när jag skickar från olika. jag kör Mac och mejlklienten "Mail".
Det har ju iofs inget med one.com att göra, se till att Mail är rätt inställt. Du kan knyta en utgående server till varje konto vad jag vet. Men jag vet också att Mail är rejält krånglande när man har mer än en utgående server.

Inget stort fan av One.com, de är billiga, men långsamma. Jag föredrar Loopia.
 

andreassofus

Aktiv medlem
Jag rekommenderar portfoliobox. Riktigt snyggt och lättjobbat. Dessutom utformat mycket för just fotografer.
kostar inte så yrket heller.
använder det själv och är supernöjd.
 

od_foto

Aktiv medlem
Tack för förslaget, fast för min del är ett fotogalleri det sista jag behöver, jag behöver att bra och pålitligt ställe att ladda upp min hemsida som jag har byggt (hemsidor, har flera domäner). Jag visar lite bilder där också, men som sagt, det är underordnat. Vill absolut inte ha någon slags mall eller wizard (wordpress kommer inte över tröskeln här hemma, no way! det är en blogg och inget annat i mina ögon), utan bygger i html, är gammal webbmaster :p Skulle förstås ha varit tydligare med detta från start.
 
ANNONS