Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken adapter till min Sony A7r???

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Jag har en canon 70-200 f/2.8 till min Sony A7r. Vilken adapter ska man ha för att autofocusen ska fungera perfekt? Dvs snabb fokusering utan att stå och söka focus hela tiden som adaptern jag har nu gör.
Är Metabones* Canon EF/EF-S Lens to Sony E Mount T Smart Adapter (Fifth Generation) en bra lösning?

Mvh
Ola
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Hej

Jag har en canon 70-200 f/2.8 till min Sony A7r. Vilken adapter ska man ha för att autofocusen ska fungera perfekt? Dvs snabb fokusering utan att stå och söka focus hela tiden som adaptern jag har nu gör.
Är Metabones* Canon EF/EF-S Lens to Sony E Mount T Smart Adapter (Fifth Generation) en bra lösning?

Mvh
Ola
Ingen...De funkar dåligt på A7R. Därför jag väntade länge att byta system.

/Stefan
 

Third eye

Aktiv medlem
Jag kör Metabones Canon till Sony E mk 4 eller 5 (osäker på vilken, den första med advanced mode) på just A7r och tycker focusen funkar helt ok.
Ögonfokus med varierat kompabilitet.
Det är inte native prestanda men på nivån jag fotar så känner jag ingen brist.
Har inget sonyobjektiv att jämföra med dock, kör ef-objektiv enbart och hoppar mellan 80d och A7r.
Enda objektjvet som bråkar ibland är Irix 15.
 

Pocca

Aktiv medlem
Har tesrat metabone mk5 till min Soby A7r3 med Canon 70-200 IS 2.8 II. Följande af funkade kanon. Första bilden blev riktigt spot on (testade på en hockeyträning). MEN continiousshooting fungerade inte alls, dvs efter första bilden slutade af följa så det är som att skjuta "oneshot" och sen ta ny fokus osv
Antal b/s är sådeles bortkastat enligt vad jag kommer fram till vid testet. Ska nu beställa en Sony 70-200 2.8 för att kunna utnyttja A7r3ans 10 b/s.

Lycka till!
 
Har tesrat metabone mk5 till min Soby A7r3 med Canon 70-200 IS 2.8 II. Följande af funkade kanon. Första bilden blev riktigt spot on (testade på en hockeyträning). MEN continiousshooting fungerade inte alls, dvs efter första bilden slutade af följa så det är som att skjuta "oneshot" och sen ta ny fokus osv
Antal b/s är sådeles bortkastat enligt vad jag kommer fram till vid testet. Ska nu beställa en Sony 70-200 2.8 för att kunna utnyttja A7r3ans 10 b/s.

Lycka till!
Tittade på Sonys egna 70-200 2.8, men den är ju extremt dyr. Köpte ett beg Canon 70-200 2.8 istället. Får väl leva med manuel fokus

Mvh
Ola
 

xQubeZ

Aktiv medlem
Kolla om någon testat den tillsammans med Sigma’s MC-11 adapter. Har inte testat den själv men den sägs vara väldigt bra så se om du hittar någon review eller nåt på den tillsammans med ett 70-200
 
ANNONS