Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterigrepp 5D3: Original eller tredjepart?

Produkter
(logga in för att koppla)

Numse

Aktiv medlem
Kikar lite på batterigrepp till min Canon 5d mk3 och undrar ifall någon här testat canons egna samt från andra tillverkare och vet om det är stor kvalitetsskillnad? Prisskillnaden är ju enorm.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Kikar lite på batterigrepp till min Canon 5d mk3 och undrar ifall någon här testat canons egna samt från andra tillverkare och vet om det är stor kvalitetsskillnad? Prisskillnaden är ju enorm.
Jag har inte just 5D III men väl 7D II med Jupiogrepp och 7D med originalgrepp och har till en annan kamera tidigare haft ett Meikegrepp.

Jupios förefaller vara av hög kvalitet och knappar och skrollhjul har bra känsla. Det är svårt att se skillnader här mot original. Meikegreppet däremot var en besvikelse. Jo, allt fungerade men det kändes mer plastigt och ffa skrollhjulet hade sämre precision. Idag skulle jag utan tvekan om prisskillnaden är stor köpa ett Jupiogrepp men aldrig Meike.
 

Visom

Aktiv medlem
Det jag är mest orolig för är vädertätning etc.... Kommer inte ihåg vilken tillverkare det var, men kameran lade av så fort det blev under noll med kopian medans den aldrig svek mig med originalet. Som kallast var det nog någonstans runt minus 15-20(?)
 

Numse

Aktiv medlem
Ja det är ett orosmoment för mig också då jag oftast fotar utomhus och i alla väder..
 
ANNONS