Annons

Ingen foto mässa i Göteborg 2011,

Produkter
(logga in för att koppla)

albin51

Aktiv medlem
Tydligen blir det ingen foto mässa i Göteborg 2011.
Någon som hört om det blir någon annan mässa i syd Sverige i vår?
 

Emil-G

Aktiv medlem
Oslo 14-16/1 och Stockholm 18-20/11. Göteborgsmässan är inställd pga bristande intresse/ekonomi hos "större utställare" eller vad det nu hette.
 

Maximus3D

Aktiv medlem
Men va faan! :( det var riktigt trist om det inte blir Fotomässa här i byn. Men om dem lyckas dra utställare till de andra mässorna så borde det väl inte vara något problem hit.

/ Magnus
 

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Från mässans hemsida

Svenska Mässan
Ladda ner till min kalender Skolsköterskekongress 2011 15-17 april 00:00

Svenska Mässan
Ladda ner till min kalender Fotomässan 15-17 april

Svenska Mässan
Ladda ner till min kalender Baby & Barn 2011
Baby & Barn är en happening och familjefest med barnens bästa i fokus.
 

Emil-G

Aktiv medlem
Från arrangörens hemsida

Från arrangörens hemsida:
Under Fotomässan i Stockholm och dagarna därefter har vi fått många synpunkter på genomförandet av Fotomässan i Göteborg 9-11 april 2011. Alltför många utställare har meddelat att man inte har möjlighet att ställa ut i Göteborg under 2011 på grund av för många andra engagemang under året, något som vi självklart tar åt oss och lyssnar till.

Därför har vi som arrangör av Fotomässan nu beslutat att inte genomföra Fotomässan i Göteborg 2011 utan istället hitta en lämplig tidpunkt för Göteborg 2012.
 

Kijana

Aktiv medlem
Köpenhamn är först 2012!
Ja, du har rätt. Jag skrev fritt ur minnet tidigare. Här är källan:


"Nu satsar vi för fullt inför framtiden och genomför 2011 Fotomässan i Oslo 14-16 januari och Stockholm i november. Dessutom kommer vi att under 2011 arbeta med att etablera Fotomässan i Köpenhamn våren 2012."
 

Emil-G

Aktiv medlem
med andra ord! Svagt att de inte tar bort evanemanget från kalendern!
Ja, bara tanken på att SvMässans personal har julledigt är skrämmande! Tur att det är ett par dagar kvar av min 2,5v-ledighet innan jag börjar jobba på måndag så jag hinner hämta mig från denna monstruösa chock!

Är inte det här diskriminering? Jag känner mig kränkt över att Fotomässan prioriterar Fjollträsk istället för Sveriges framsida!!! För att inte tala om de där Fleksnesorna i Oslo, vad skall de ha en sådan mässa för va va va?!?!?! Usch!
 

pdahlen

Aktiv medlem
Nä men.... dagen förstörd! Skulle just starta upp min nya 2011 kalender genom att markera årets höjpunkt, och så blir den inte av! Det var ju dock tur (kanske) att jag gjorde en google sökning och inte gick direkt till Svenska Mässan kalender där den fortfarande är kvar.

Men hur kommer man över detta :-(

Förra året var min första fotomässa på länge och jag kom hem med flera nya prylar, blixt, 2 stativ och kassar med tidningar, samt att en hel del nya prenumerationer gjordes. Mycket lärorika förläsningar också om olika ljussättningar, redigeringar mm

men man kanske sparade lite pengar...
 

Anders B-son

Ny medlem
Skit också!

Jag hade sett fram emot detta länge. Skulle handla minst en blixt, batteri, filter och nytt stativ. Kunde de inte kläckt ur sig detta tidigare.
 

Jake Styles

Aktiv medlem
men vad faaaaeeen! Vad tror de att de håller på med? Det är ju en av årets höjdpunkter. Hade jag vetat det så hade jag kanske åkt upp till sthlm i höstas. Så oproffsigt gjort av utställarna. Är ju så gött o gå runt o mysa med en kaffe och kolla på foton, spana på prylar och göra spontanköp för pengar man inte har.
 

eldaren3

Aktiv medlem
Jag blir jättebesviken att den inte blir någon mässa 2011 i göteborg

Både arrangör o svenska mässan har fått mycket kritik på dom tidigare 2 årens mässor, så jag är inte förvånad att det finns någon riktig information i år heller.vad som gäller 2011

Jag har köat i kyla o långa köer och har klagat till arrangörerna men dom verkar vara inkompetenta, fast dom borde vara proffs med den erfarenheten som S-Mässan har.
Men det är väll Pengar som styr som vanligt fast det har varit besöks rekord
 

eldaren3

Aktiv medlem
Fick detta svar tidigare i kväll, så det är kört 2011


Hej

Mässan är framskjuten ett år till 2012. Vi är i processen att rätta till alla webbartiklar och tydliggöra detta bättre.
Svarar
Jonas Lemberg, Projektledare / Event Manager
 

Emil-G

Aktiv medlem
Jag blir jättebesviken att den inte blir någon mässa 2011 i göteborg

Både arrangör o svenska mässan har fått mycket kritik på dom tidigare 2 årens mässor, så jag är inte förvånad att det finns någon riktig information i år heller.vad som gäller 2011

Jag har köat i kyla o långa köer och har klagat till arrangörerna men dom verkar vara inkompetenta, fast dom borde vara proffs med den erfarenheten som S-Mässan har.
Men det är väll Pengar som styr som vanligt fast det har varit besöks rekord
Gnäll gnäll gnäll.

Ja, det är synd att Fotomässan har blivit inställd i år och ja, det är synd att SvMässan inte har uppdaterat sin information. Men det är ju inte SvMässan som dragit sig ur utan de deltagande företagen som har tackat nej och utan deltagare blir det inte mycket till mässa. Hade du själv gått på mässan om Nikon, Canon, Sony, Pentax mfl inte var där?

Själv missade jag mässan 2010 pga resa men 2009 var jag där. Då kom jag dit kl 9.50, gick rakt fram till biljettkassan på andra våning och sedan rätt in i utställningshallen så fort de öppnade kl 10. Taskig timing av SvMässan att lägga Fotomässan samtidigt som Horse Show men taskig timing av dig att inte komma dit tidigare.
 
ANNONS