Annons

Canon EF 50/1,2 från Kina

Produkter
(logga in för att koppla)

JSL

Aktiv medlem
Vad menar du i klartext?

Jag kommer inte att besvara några fler inlägg eftersom intresset uppenbarligen inte fanns.
 

joakim d

Aktiv medlem
Vem skulle sälja ett sådant objektiv till ett sådant underpris? Det är inte bara orealistiskt utan även ekonomiskt inkompetent. Jag undra om ens stulna 50/1.2 skulle gå så billigt.

Sedan förstår jag inte det här snacket om piratkopierat. Har du eller någon annan i den här tråden någonsin sett ett piratkopierat Canon objektiv, objektiv är komplicerade att tillverka och kräver dyr utrustning ingendera är väl något som en pirattillverkare kan/vill ägna sig åt.

Du pratar om risk men vem här håller på med fotografi för att ta ekonomiska risker med suspekta internetförsäljare? Visst, vi vill väl alla göra en bra affär när vi köper ett objektiv eller en kamera men det viktigaste är ändå att vi får den vara vi vill ha.

Är någon här ändå sugen på att lägga ner 3000 + tull och moms på ett 50mm objektiv så kan jag berätta att både Canon EF 50/1.4 och Sigma EX 50/1.4 ligger på ungefär dessa prisnivåer i Sverige och då får man en icke-stulen originalvara av fin kvalitet och med garanti.

Den här tråden borde stängas då den gränsar till lurendrejeri.
 

JSL

Aktiv medlem
Mitt absolut sista inlägg i tråden.

Skönt att medlemmar kan göra egna tolkningar av tryckfrihetsförordningen.

Att jag här tar upp en länk som jag hittat på en utländsk sida för diskussion skulle kunna sammankopplas med vad du antyder som luredrejeri tycker jag är tråkigt. Din inställning är olycklig och jag hoppas att du inom en snar framtid omprövar den.

Min fråga återstår om det fanns 12 personer till som var nyfikna på att undersöka vad man skulle få i sitt paket.

Upplysningsvis har jag också skrivit till säljaren och frågat om det aktuella priset är korrekt.

Trevlig helg.
 

joakim d

Aktiv medlem
Du tar inte bara upp en länk, du försvarar den gentemot alla som ställer sig tvivlande till att ett sådan pris är rimligt. Vill du att jag ska ompröva min inställning får du börja svara på sakfrågor också.
 

rautio

Aktiv medlem
Johnny... du måste ju bara inse att det är en fullständig blåsning. eller så kör du bara med folk här. Jag vet att marginalerna på L linsernainte är särskilt stora. har dealat direkt med importör själv. Det finns inte en chans att fabriken skulle sälja ut linserna i 400 dollars klassen. det är bar att skicka länken till canon usa eller japan och be dem bekräfta det. själv tänker jag inte ägna den tiden åt det eftersom jag postar här enbart för att tråden är fullständigt tragikomisk och jag väntar på att ungen ska vakna från sin dagsömn.

webben är späckad med dessa blåsningar inom elektronik, kläd design, klockor, you name it. Du kommer inte att få nåt från försäljren, dom bara tar dina stålar och kortuppgifter. ingen skulle sälja l-linser i familjepack på 13st. det gör auktoriserade leverantörer som du finner på canons sida och då ska du vara auktoriserad återförsäljare för att kunna köpa dessa linser till reducerat pris. marginlen kan vara mellan 10-25% skulle jag tippa på. och varför just 13???
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Mitt absolut sista inlägg i tråden.

Skönt att medlemmar kan göra egna tolkningar av tryckfrihetsförordningen.

Att jag här tar upp en länk som jag hittat på en utländsk sida för diskussion skulle kunna sammankopplas med vad du antyder som luredrejeri tycker jag är tråkigt. Din inställning är olycklig och jag hoppas att du inom en snar framtid omprövar den.

Min fråga återstår om det fanns 12 personer till som var nyfikna på att undersöka vad man skulle få i sitt paket.

Upplysningsvis har jag också skrivit till säljaren och frågat om det aktuella priset är korrekt.

Trevlig helg.
Du skall nog snarast tolka de flesta inlägg som vänligt sinnade och som försök att få dig att förstå att detta inte kan vara en bra affär.
Det luktar rutten fisk lång väg.
Internet är verkligen hästhandlarnas och bedragarnas marknad och bara vi i Sverige luras på mijarder varje år och vår handikappade polismakt står handlingsförlamade som vanligt. De är väl upptagna med att diskutera om kafferasten skall vara 10 eller 15 minuter..
Så se det som välvilja att inte en medlem till skall bli blåst.
Fast prova du. Valet är ditt. Rapportera gärna vad som blev fin erfarenhet.
Sedan skall du inte bli sur för att vi andra inte är lika risksugna som du och inte satsar på projekt där chansen att vinna något närmar sig noll.
Du tycks ha målat in dig i hörnet och har svårt att komma därifrån med vad du tycker är äran i behåll.
Är det inte bättre bättre att krypa ut ur hörnet och erkänna att du blev förledd för ett tag av en dröm?
 
Senast ändrad:

Hankki

Aktiv medlem
Hade inte tänkt lägga mig i denna diskussion men länken resulterar i detta svar:
This item has been removed by DHgate.
It is no longer for sale. Please choose another item.

I min mening när produkten har blivit borttagen av dhgate och inte av försäljaren så borde det vara ganska klart fall. DHgate liksom ebay och blocket plockar väl bort om dom får in tips från besökarna om misstänkta produkter.
 

larsborg

Aktiv medlem
Vad menar du i klartext?

Jag kommer inte att besvara några fler inlägg eftersom intresset uppenbarligen inte fanns.
Massa skitsnack hela tiden!

Köp hela batchen 13 st, för vad de vill ha, ändå bara småpengar, sälj vidare de objektiv (12 st) du själv inte behöver!
Bör bli en hyfsad förtjänst!
Varför vågar du inte köpa allt själv, det är ändå småpengar, för oss andra som tjänar 10ggr det per månad, men lägger pengar på viktigare saker!
Bli en ny agentur för Canon!
Lycka till!
Sv Canon hör säkert av sig!

Hur stor betydelse har haven för sjöfarten!
Fortsätt med den diskussionen!
 

Bofoto2

Aktiv medlem
Troligen var priset inte 2900:- utan 12900:-,
antagligen bara en etta som fattades.
Om dom kom genom "normala" säljkanaler
eller via transporter som kommit på "avvägar" vet vi inte.
 

snap01

Aktiv medlem
Har du någonsin tänkt på vad som kostar i påslag från fabrik till leverantör.. om detta är tillverkade vid sidan av den ordinarie produktionen så är det rimligt, men vem vet?

Jag ska ta och plocka ner klockan när/om den gårsönder .. så lovar jag att återkomma med bilder.

Jag skulle gissa på att för varje försäljningsled så fördubblas priset.
varför vill du ha kapital från oss du har ju cashen redan? ett förslag din klocka du köpte för 400 kr som kostar 400000 får du lätt 100000 för. Knalla bara in på Nymans ur o få ett äkthetsintyg sälj klockan o du har minst 100000 för dom köper du 30 st 50 1,2L för 2900=89000 kr sedan säljer du dom för säg 6000 kr st totalt 180000 kr för något du har gett 400 kr för från början. Alldeles lysande stickan med andra ord.
 

Twilice

Aktiv medlem
Jag gillar ditt förslag Johnny,

Du köper de 13 objektiven, när du väl har dem hemma betalar jag min del på 3000 kr för ett äkta canon EF 50 1.2.

Varför skulle man inte gå med på ett sådant förslag? Det är uppenbart att Johnny tar på sig faran och tar risken. Om det sen nu skulle visa sig att inte vara en risk ja då fick man ju ett billigt objektiv utan att själv ta någon risk.
 
ANNONS