Annons

Fotosidans medlemmar på Instagram för iPhone/iPad

Produkter
(logga in för att koppla)

Hermanssson

Aktiv medlem
Jag tänkte skapa en tråd där alla fotografer på fotosidan som använder applikationen Instagram kan presentera sig. Detta som ett enkelt sätt att hitta och följa varandra.

Skriv vad ditt nickname på Instagram är, så att andra kan följa dig.

För den som inte vet vad Instagram är, så är det en applikation till iPhone/iPad/iPod som fungerar likt Twitter, fast med bilder. Man laddar upp sina bilder direkt från telefonen (vilket alltså kräver att man mailat/lagt in sina foton innan, om de inte är tagna med mobilens kamera) och därefter visas de i en slags bildström och man har en realtids-feed där man ser de nyaste bilderna från de medlemmar man själv följer. Bilderna taggas med taggar med # före för att beskriva dess motiv och egenskaper, t.ex. #portrait #model #studio #canon #dslr #5dmarkii och man taggar andra medlemmar med @ före. Dubbelklickar man på en bild "Like:ar" man den, likt Gilla-knappen på Facebook. Appen är även under utveckling till Android. Releasedatumet är inte officiellt, men det bör bli under våren.

Jag börjar att presentera mig. Jag heter Hermanssson även på Instagram. Är ganska aktiv, försöker hålla kvalitet före kvantitet och laddar endast upp bilder (med enstaka undantag) tagna med systemkamera någon/några gånger i veckan.
 

MagnusKlingenberg

Aktiv medlem
Jag har användar namnet "fototid" på instagram. Har inte heller så mycket med det som går upp är någorlunda seriösa bilder tagna med telefonen.
 

Kristoffer

Aktiv medlem
Av någon anledning kallar jag mig hildursson på Instagram.
Instagram är nästan det enda stället jag visar bilder för tillfället. Enkelt och kravlöst, precis vad en utnött fotograf kan behöva.
 

c.o

Aktiv medlem
CamillaOliv
Har inte laddat upp några bilder än, men kommer bara vara iPhonebilder.
 

Teodor Jonsson

Aktiv medlem
Tänkte komma med en fråga bara, har kört Instagram förr och då endast bilder tagna med min iPod Touch. Läste någonstans att det varit lite bråk mellan fotografer på instagram och om att de tar bilder med sina systemkameror och inte sina mobiler. Jag håller faktiskt med om att man ska lämna Instagram till mobilbilder endast.
Lite nyfiken, vad tycker ni? :)


Redigerade, förklarade lite utförligare.
 
Senast ändrad:

sebmacahan

Aktiv medlem
Tänkte komma med en fråga bara, har kört Instagram förr och då endast bilder tagna med min iPod Touch. Läste någonstans att det varit lite bråk mellan fotografer på instagram och om att de tar bilder med sina systemkameror och inte sina mobiler. Jag håller faktiskt med om att man ska lämna Instagram till mobilbilder endast.
Lite nyfiken, vad tycker ni? :)


Redigerade, förklarade lite utförligare.
tja.. för egen del håller jag inte med om det. Eftersom du följer folks bildfeed så ser jag hellre bra bilder än enbart bara mobiltagna bilder. Men så är jag inte puritan på något sätt.
 

Hermanssson

Aktiv medlem
Tänkte komma med en fråga bara, har kört Instagram förr och då endast bilder tagna med min iPod Touch. Läste någonstans att det varit lite bråk mellan fotografer på instagram och om att de tar bilder med sina systemkameror och inte sina mobiler. Jag håller faktiskt med om att man ska lämna Instagram till mobilbilder endast.
Lite nyfiken, vad tycker ni? :)


Redigerade, förklarade lite utförligare.
Jag vill personligen bara sprida samt titta på bilder, både och för att växa som fotograf och för att få publicitet och kritik. Huruvida man fotograferar med telefonen eller systemkameran spelar inte mig någon roll, men om en person fotograferar mycket och bra med sin systemkamera får denne mer än gärna ladda upp dem på Instagram för min del. Låter de bli av ren princip för att hålla Instagram rent från bilder tagna med systemkamera, så blir jag i alla fall lite ledsen i ögat :p
 

millgard

Aktiv medlem
Jag hade ett gammalt konto men det tycks ha dött... Nu heter jag samma som här och jag använder det mest för hipstamaticbilder ur iPhonen. någon annan bild har jag också lagt upp mest för utfyllnad.

Kul med kritik och kommentarer, det är ju själva grejen.
 

The_Crow

Medlem
Tänkte komma med en fråga bara, har kört Instagram förr och då endast bilder tagna med min iPod Touch. Läste någonstans att det varit lite bråk mellan fotografer på instagram och om att de tar bilder med sina systemkameror och inte sina mobiler. Jag håller faktiskt med om att man ska lämna Instagram till mobilbilder endast.
Lite nyfiken, vad tycker ni? :)


Redigerade, förklarade lite utförligare.
Jag är benägen att hålla med, tycker det finns så många ställen för vanliga kameror redan och där "mobilen" är den som ständigt mobbas ut så instagram borde få vara frizonen för endast mobilbilder. Framför allt när det känns som att den - vanliga kameran - är den som dominerar poppisbilderna där nu.
Men å andra sidan så är det heller aldrig fel att få se bra bilder, oavsett verktyg, så det kanske mer är en petitess i sammanhanget egentligen.

Jag heter Lostlevels , på instagram. Kör med en iPhone 4s.
 

nfalk

Medlem
Tänkte komma med en fråga bara, har kört Instagram förr och då endast bilder tagna med min iPod Touch. Läste någonstans att det varit lite bråk mellan fotografer på instagram och om att de tar bilder med sina systemkameror och inte sina mobiler. Jag håller faktiskt med om att man ska lämna Instagram till mobilbilder endast.
Lite nyfiken, vad tycker ni? :)


Redigerade, förklarade lite utförligare.
Som någon skrev, så ser jag hellre bra bilder tagna med en systemkamera än ett dussin dåliga tagna med en mobil. Nu finns det iof många fina bilder från mobilerna, men skulle inte vilja vara utan dom från andra kamera källor..
 
ANNONS