Annons

Vad har hänt med N N?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
Vad håller ni på med? Diskutera detta i den dedikerade MR tråden istället? Jag tycker det är sjukt tråkigt att han inte längre är medlem jag också. Och det suger att han inte får komma tillbaka, men som sagt så finns det ju en tråd om det. I den här tråden diskuterar vi saker som inte finns, typ spöken och Nikon D800.
Vilken tråd är det?
 

elbe

Avslutat medlemskap
Ett antal fotografer som delar erfarenheter o dyl.
En mailgrupp med antal utvalda fotografer där jag kom med i början utan eget initiativ men nu verkar det som jag blivit struken från gruppen, utan föregående varning. Varför jag blivit struken vet jag inte utan kan bara misstänka att det berodde på att jag hade lite synpunkter, avvikande troligtvis, på test- och redovisningsmetodiken... Inte så mycket att vara med i alltså.
 

Grevture

Aktiv medlem
Teknikredaktör
En mailgrupp med antal utvalda fotografer där jag kom med i början utan eget initiativ men nu verkar det som jag blivit struken från gruppen, utan föregående varning. Varför jag blivit struken vet jag inte utan kan bara misstänka att det berodde på att jag hade lite synpunkter, avvikande troligtvis, på test- och redovisningsmetodiken... Inte så mycket att vara med i alltså.
Leif, om det är någon tröst (och om du behöver någon), ironin i det du beskriver har inte passerat obemärkt :)
 

Mesch

Aktiv medlem
En mailgrupp med antal utvalda fotografer där jag kom med i början utan eget initiativ men nu verkar det som jag blivit struken från gruppen, utan föregående varning. Varför jag blivit struken vet jag inte utan kan bara misstänka att det berodde på att jag hade lite synpunkter, avvikande troligtvis, på test- och redovisningsmetodiken... Inte så mycket att vara med i alltså.
Hehe, lysande. Helt utan bias och märkesfanatism då med andra ord :)
 

SportSkjutaren

Aktiv medlem
Jag har själv, tidigare, varit moderator på ett helt annat forum än det här, med en viss inriktning på sport.
Så jag ser nog den här frågan lite mer ur moderatorernas synvinkel än de flesta andra i den här tråden.

Det där är en dödssynd på i stort sett alla forum jag känner till, och är det vad som hände så kan man inte vara direkt överraskad av följderna. Sedan kan man alltid diskutera om avstängningen skall vara permanent, eller ej. Att falskregistrera sig under en kortare avstängning är hur som helst både olämpligt och lite korkat...
Om du läser den tråden ordentligt, så ser du att NN "falskregistrerat" sig flera gånger, i vissa fall under andra, existerande personers namn.
Dessutom så har NN använt privata VPN-tunnlar för att försöka "lura sig in" här på FS igen.

Personligen anser jag faktiskt att det rent principiellt ska räcka med att en tillfälligt avstängd person "falskreggar" sig under en tillfällig avstängning, för att det i sig ska rendera en permanent avstängning i sig.
Orsaken?

Den som dragit på sig en tidsbestämd/tillfällig avstängning har gjort det av ett/flera skäl.
Personen bör använda den avstängningen för att fundera på sitt eget agerande, och kanske be om ursäkt.

Den person som däremot gör ett, eller som i NN:s fall, flera, försök att "falskregga" sig visar att han/hon inte är beredd att ta ansvar för sina egna handlingar, inte heller är beredd att visa forumvärdar och övriga skribenter i forumet den respekt som faktiskt krävs för att ett forum skall kunna fungera på ett någorlunda vettigt sätt.

För att föra resonemanget ur ett annat perspektiv.
Om någon, under tillfällig avstängning, "falskreggar" sig.
Och detta inte föranleder en kraftfull åtgärd från forumvärdar/moderatorer.
Så är det ju i praktiken att säga att det är helt ok att bete sig hur som helst på forumet ifråga.
Dessutom så skulle det i förlängningen omöjliggöra det att moderera ett forum.
Och det hela skulle till slut leda till total forumanarki.

Jag är visserligen stark anhängare av att man skall ge människor en andra, och ibland, en tredje chans. Men det under förutsättning att personen ifråga visar på ångar och är beredd att ändra sitt uppträdande.

En person, som upprepat, under tillfällig avstängning, försöker att "falskregga" sig, visar med all önskvärdhet att han/hon inte är det minsta intresserad av att följa uppsatta regler.
 

AnnaR84

Avslutat medlemskap
Jag har själv, tidigare, varit moderator på ett helt annat forum än det här, med en viss inriktning på sport.
Så jag ser nog den här frågan lite mer ur moderatorernas synvinkel än de flesta andra i den här tråden.T



Om du läser den tråden ordentligt, så ser du att NN "falskregistrerat" sig flera gånger, i vissa fall under andra, existerande personers namn.
Dessutom så har NN använt privata VPN-tunnlar för att försöka "lura sig in" här på FS igen.

Personligen anser jag faktiskt att det rent principiellt ska räcka med att en tillfälligt avstängd person "falskreggar" sig under en tillfällig avstängning, för att det i sig ska rendera en permanent avstängning i sig.
Orsaken?

Den som dragit på sig en tidsbestämd/tillfällig avstängning har gjort det av ett/flera skäl.
Personen bör använda den avstängningen för att fundera på sitt eget agerande, och kanske be om ursäkt.

Den person som däremot gör ett, eller som i NN:s fall, flera, försök att "falskregga" sig visar att han/hon inte är beredd att ta ansvar för sina egnaL handlingar, inte heller är beredd att visa forumvärdar och övriga skribenter i forumet den respekt som faktiskt krävs för att ett forum skall kunna fungera på ett någorlunda vettigt sätt.

För att föra resonemanget ur ett annat u
Om någon, under tillfällig avstängning, "falskreggar" sig.
Och detta inte föranleder en kraftfull åtgärd från forumvärdar/moderatorer.
Så är det ju i praktiken att säga att det är helt ok att bete sig hur som helst på forumet ifråga.
Dessutom så skulle det i förlängningen omöjliggöra det att moderera ett forum.
Och det hela skulle till slut leda till total forumanarki.

Jag är visserligen stark anhängare av att man skall ge människor en andra, och ibland, en tredje chans. Men det under förutsättning att personen ifråga visar på ångar och är beredd att ändra sitt uppträdande.

En person, som upprepat, under tillfällig avstängning, försöker att "falskregga" sig, visar med all önskvärdhet att han/hon inte är det minsta intresserad av att följa uppsatta regler.
Hur kan du ha alla fakta och dela med dig vad det gäller NN och
ev beteende på fotosidan ?
Jag är medlem på fotosidan och det är min far du diskuterar
Är du en talesman för fotosidan
 

AnnaR84

Avslutat medlemskap
Joakim, Lennart , Sänd, Ove mfl hur är detta möjligt
Att en person får utrycka sig så kategoriskt utan att alla parter får svara
Är dett ett öppet forum
VR
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Joakim, Lennart , Sänd, Ove mfl hur är detta möjligt
Att en person får utrycka sig så kategoriskt utan att alla parter får svara
Är dett ett öppet forum
VR
Öppet och öppet. Vi har regler på forumen som ska följas och moderatorer som får rensa upp då och då för att det imte ska gå över styr. Det är upp till dom vad som egentligen är rätt och fel och vad som får stannar kvar eller raderas.

/Stefan
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Vi tar och stänger den här tråden nu. Vi skall inte ha persondiskussioner, men ibland är det svårt när det rör någon som varit så aktiv på sajten tidigare och många vill veta varför vi tagit detta beslut. Detta har vi nu berättat och ingen ny fakta lär tillkomma.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS