Annons

Uppdatering av D90

Produkter
(logga in för att koppla)

Felill

Ny medlem
Hej! Jag fotograferar ganska mycket och har för tillfället en Nikon D90 som jag har varit nöjd med. Nu är det dock dags för en ny kamera, men jag vet inte riktigt vilken.. Jag fotar i princip bara djur, så för mig är det viktigt med bra skärpa samt ljusinsläpp. Jag kan inte särskilt mycket om kameror, och skulle helst vilja ha en uppgradering av D90:n som är prisvärd. Helst inte över 10 000. Vad har ni för tips och idéer?
(Och hur ställer ni er till att köpa begagnad kamera?).

Tusen tack till er som förhoppningsvis svarar, jag uppskattar det verkligen!
Mvh Felicia
 

Ulf Ohlsson

Medlem
D90

Jag gick från D90 till D7000 och var mycket nöjd med båda men utvecklingen går snabbt. Har idag en D600 som jag tycker är helt kanon men det beror på vad du har för optik vad du skall välja för kamera. Har du optik för APC och är nöjd med det skulle jag föreslå att du tittar på D7100, den har bl.a. en autofokus som är riktigt bra. Vill du ha FX hittar du en beg. 600 eller 610 för de pengar du nämner.
 

millgard

Aktiv medlem
D90 är ingen dålig kamera och med dina krav låter det mer som om en uppdatering på optikfronten skulle ge betydligt mer. Skärpa och bra ljusinsläpp kostar vikt och pengar, men antingen. Ett beggat 70-200/2,8VR eller liknande får du för de pengarna och gör definitivt mer för fotomöjligheterna än ett nyare hus.
 

HenryB

Aktiv medlem
Hej! Jag fotograferar ganska mycket och har för tillfället en Nikon D90 som jag har varit nöjd med. Nu är det dock dags för en ny kamera, men jag vet inte riktigt vilken.. Jag fotar i princip bara djur, så för mig är det viktigt med bra skärpa samt ljusinsläpp. Jag kan inte särskilt mycket om kameror, och skulle helst vilja ha en uppgradering av D90:n som är prisvärd. Helst inte över 10 000. Vad har ni för tips och idéer?
(Och hur ställer ni er till att köpa begagnad kamera?).

Tusen tack till er som förhoppningsvis svarar, jag uppskattar det verkligen!
Mvh Felicia
Nästa logiska steg är D7100. Man bör dock ha i bakhuvudet att en uppföljare borde vara på gång då D7100 släpptes för ca två år sedan. Har du kompatibel optik så kan D600/D610 vara ett alternativ.
 
ANNONS