Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa Data Recovery programmet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Peterrrrr

Aktiv medlem
Råkade ta bort Nikon NEF filer på min externa hdd och undrar om ni har något tips på ett riktigt bra data recovery program?
Har prövat Recuva och Mini Tool Power Data Recovery med sådär resultat.
 

PeterWem

Aktiv medlem
TestDisk/Photorec, men beror förstås på vad du vill uppnå. Samma filstruktur? Samma filnamn?

Brukar tyvärr ge alla filer i en klump och man får ha en större tom disk där programmet ska ligga och hämta filerna till.
 

asjohem

Aktiv medlem
Quetek File Scavenger använde jag någon gång runt 2010 med bra resultat, inte använt sen dess så vet inte hur det är idag
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Vad menar du med så där resultat? Recuva är det program som jag brukar rekommendera.
Om du inte hittar filerna i snabbsökningen så prova deep scan.

/Stefan
 

skarsfjall

Aktiv medlem
Filerna vart inte helt 100%, photoshop kunde ej öppna dem.
En del program återskapar filerna med en annan ändelse, exempelvis kan en fil heta abc1234.tif trots att originalet hette abc1234.nef. Men om man manuellt döper om filen till rätt ändelse brukar det gå att öppna den. Problemet är att Photoshop inte klarar att öppna en fil som egentligen är av typ .NEF om ändelsen är .TIF.
 
ANNONS