Annons

Apples nya Ipod

Produkter
(logga in för att koppla)

nilleftw

Avslutat medlemskap
De har inte last in dig, det ar det som ar hela poangen, dock sa inser du inte det. Nagot fel ar det ju pa dig och andra, ni har inga problem med att acceptera en Wii, Xbox, en TV, en bil, eller till och med nya kylskap, utan att modifiera mjukvaran, men nar det kommer till din telefon, sa kan du ju inte halla tassarna borta.
Ursäkta men... va?

Du kan inte allvarligt jämföra iPhone med ett kylskåp?
Vad har man mest användning av i vardagen, en mobil som man alltid har med sig, eller ett kylskåp? Det är väl klart att man vill kunna peta in andra saker i mobilen och använda den till så mycket som möjligt då man alltid har den med sig istället för att hacka ett kylskåp för att läsa nyheterna. Eller varför skulle man ändra en tv?

Den är till för att kolla på tv, kanske spela spel eller sånt. En iPhone har åtminstone möjligheterna att kunna användas till annat, så det finns väl ett större behov till att kunna byta mjukvara till sånt man känner sig mest bekväm med?
 

Mesch

Aktiv medlem
Ursäkta men... va?

Du kan inte allvarligt jämföra iPhone med ett kylskåp?
Vad har man mest användning av i vardagen, en mobil som man alltid har med sig, eller ett kylskåp? Det är väl klart att man vill kunna peta in andra saker i mobilen och använda den till så mycket som möjligt då man alltid har den med sig istället för att hacka ett kylskåp för att läsa nyheterna. Eller varför skulle man ändra en tv?

Den är till för att kolla på tv, kanske spela spel eller sånt. En iPhone har åtminstone möjligheterna att kunna användas till annat, så det finns väl ett större behov till att kunna byta mjukvara till sånt man känner sig mest bekväm med?
Finns väl gott om prylar som man vill ändra på. Regionsfri DVD-spelare var ju hett i början.

Min TV klarar tydligen av USB-hårddiskar och avi-filer om man hackar den lite.
Samma sak med min dekoder för kabeltv:n.

Jag skulle tro att man kan hitta motsvarande möjligheter i stort sett alla prylar som har något så när avancerad elektronik.
Leverantören begränsar och förhindrar oss konsumenter att utnyttja produktens fulla funktion av någon anledning.
 

Photosession

Aktiv medlem
Den är till för att kolla på tv, kanske spela spel eller sånt. En iPhone har åtminstone möjligheterna att kunna användas till annat, så det finns väl ett större behov till att kunna byta mjukvara till sånt man känner sig mest bekväm med?
Om vi nu ska prata om att låsa in användaren så vill i alla fall jag hävda att Nokia, Ericsson m.fl tillverkare av mobiler gör just det... Pratar vi Nokia så finns det fortfarande inte idag år 2010 PC-suite för Mac... Här kan vi verkligen snacka om att låsa in en grupp användare.

Har du någonsin känt ett behov av att byta ut mjukvaran i en mobil från någon av ovanstående tillverkare?
Undrar varför det plötsligt blivit så viktigt att kunna göra det nu...!
Kan det bero på att det står "Apple" på grejerna?

Tycker att Apple gör bra grejer som är enkla att använda i dom allra flesta fall. Med iPhone och nu iPad tycker jag att Apple verkligen har funnit det som folk vill ha.

I och med alla dom appar som finns på iTunes store så kan det omöjligen vara svårt att få din iPhone eller senare din iPad precis så som du själv vill ha den!
 

Tell

Aktiv medlem
Sa du andrar hardvaran pa din bil, och det kostar pengar, men har ingen lust att mecka med datorn i bilen, for om du inte har en dator i bilen sa har du en 30 ar gammal bil, prescis det galler for iPhone/iPad, du kan andra hardvaran, t.ex. mer minne eller sa, men det finns ingen anledning att andra pa operativ system, eller?
Okej, min bil är 20 år o den har en "dator" i sig. Vad ska jag göra med den då? Öka hästkrafterna med 0.45 promille?
I övrigt förstår jag inte vad menar. :p
http://www.imdb.com/title/tt0238380/ <- 7.8
Fortfarande, smaken är som baken. Din verkar vara en dålig bak också imo. :p

Jag pratar inte om att bygga om hardvaran, om att andra mjukvaran, och det ar fullt mojligt:

http://www.imagingscience.com/
Ballt, men jag har fortfarande ingen tv, o skulle jag ha det så har jag verkligen ingen använding av att bygga om mjukvaran på någon som helst vis.

De har inte last in dig, det ar det som ar hela poangen, dock sa inser du inte det. Nagot fel ar det ju pa dig och andra, ni har inga problem med att acceptera en Wii, Xbox, en TV, en bil, eller till och med nya kylskap, utan att modifiera mjukvaran, men nar det kommer till din telefon, sa kan du ju inte halla tassarna borta. Felet ligger ju knappast med Apple eller iPhone/iPad, eftersom du inte vill modifiera alla dina apparater, men OM du hade sagt att du gjort det pa allt du ager sa hade jag kanske sett att du hade en poang, men annars ar det en fix ide' i ditt och andra huvud som ar problemet.
Och du kan inte saga att du gar och andrar Windows Mobile, eller Android heller.
Jag skulle hemskt gärna vilja bygga om ALLT så det passar mig perfekt. Men ALLT går inte att bygga om hur som helst på samma lätta sätt som man kan med en iPhone.


Pa nyare bilar ar det inte mojligt att helt stanga av ESP/DTC/DTS eller vad du nu vill kalla det, enligt EU direktiv. Du kan begransa funktionen, men aldrig helt stanga av den.
EU är också ganska korkade. Dom bestämmer åt oss vad vi vill ha. Precis som Apple.


Men bla bla bla. Jag förstår inte vad det är för fel på er. Det enda jag o vissa andra här predikar för är lite mer frihet och ni säger "NEEEEEEEEEEEEEJ NI HAR FEL!!1". Klart som korvspad att ni får göra vad ni vill (o tydligen inte vill) med era prylar. Men säg inte att vi har fel när vi bara spyr ut lite random fakta.

För övrigt, ni använder komapktkameror o fotar på full automatik va? Eller vänta? Vill ni bestäma lite över hur bilden ser ut?
Ni är iaf precis som gamla stofiler som säger att RAW är onödigt, för kamerans jpg-automatik är perfekt. Behövs ju inte mer, kameran bestämmer ju åt dig vad som är bäst!


Men iaf, nu orkar jag inte med er längre.
Jag kommer i alla fall köpa mig en iPad om den jailbreakas och om jag har pengar. En stor bonus för mig är också om det kommer nån photoshop-app eller nåt som har stöd för raw-bilder från min Nikon, har lite lagerhantering, 16-bit läge och några enklare filter. Då kommer jag kunna ligga i min hängmatta i sommar o editera mina bilder, istället för att sitta inomhus i mörkret framför datorn! Grymt najs!
 

secret69

Ny medlem
Valmöjligheter!

Ni som vill ha valmöjligheter missar något som vi vanliga användare vill ha.

Stabilitet och en billig produkt.

I det flesta fall är det en omöjlig kombination tillsammans med en miljard valmöjligheter.

Varför skapar ni inte era egna produkter? Köp allt på ELFA och löd ihop och programmera era egna produkter så slipper ni sitta här och klaga på allt som inte fungerar som just ni vill.

Vi andra är väldigt nöjda att det finns producenter som inser vad vi vanliga användare vill ha. Visst de kan alltid bli bättre och då är vi förvisso glada att förstagångsköparna finns med sina åsikter och tankar.

Vore ju kul om debatten var lite mer konstruktiv :)
 

Antonic

Aktiv medlem
Jag kopplar bort ESPn hela tiden på min fars Audi. Visst, behöver trycka på en knapp för att få bort den, men det går. Och roligt är det också. ;)[/QUOTE]

Tyvärr kopplar du inte ur espn utan sänker
bara nivån när den ingriper.
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Jag kopplar bort ESPn hela tiden på min fars Audi. Visst, behöver trycka på en knapp för att få bort den, men det går. Och roligt är det också. ;)
Tyvärr kopplar du inte ur espn utan sänker
bara nivån när den ingriper.[/QUOTE]

Of topic, Antisladdsystemet ESP är specialanpassat till RS4. Det ingriper senare och under kortare tid än i vanliga A4. Dessutom kan man avaktivera det i två steg. I steg 1 kopplas bara antispinnsystemet ASR bort, i steg 2 är ESP helt frånkopplat.
 

Tell

Aktiv medlem
Tyvärr kopplar du inte ur espn utan sänker
bara nivån när den ingriper.
Har gasat runt på ganska många parkeringar utan att ens ha känt av en uns av esp. Iofs är det en -07a så det kanske är annorlunda på ännu nyare bilar.
Körde iofs en -09 för ett tag sen o den satte igång esp igen om man gasade för hård (så man var tvungen att trycka i knappen igen för att stänga av den), så det kanske är det du menar?

Faast man kanske skulle lämna offtopic också? :p
 

iBoat

Aktiv medlem
Det verkar alltid bli sådana rubriker om nya, uppmärksammade saker. Skulle det däremot för en gångs skull vara sant är jag den första att avbeställa min iPad.

Å andra sidan har de stora program- och OS tillverkarna "ringt hem" i åratal från ens dator (om man inte aktivt blockerar den trafiken)
 

ErlandH

Aktiv medlem
Läste det här på aftonbladet
Företaget kan, utan tillstånd, radera filmer och program från användarna.
Känns lite sådär...
Om jag inte missförstår handlar det där om DRM, alltså ett slags avancerat kopieringsskydd. Det är inget nytt och har egentligen inget med Ipad att göra. DRM används i t ex Windows Media och e-böcker -- det har hänt att Amazon raderat e-böcker från användares Kindle-läsare.

Tidigare hade all musik man kunde köpa i Itunes DRM, men det har man tagit bort. Filmer och tv-program som man köper i Itunes har dock fortfarande DRM, men det spelar alltså ingen roll om man har dem på en Imac eller en Ipad.

Att denna kontroll sker "utan tillstånd" är förstås inte sant. Det ingår i de villkor man accepterar när man köper DRM-skyddat material.
 

hornavan

Aktiv medlem
Tongångarna känns rätt lika de som ljöd när den första iPoden presenterades. Nu finns det ju några få (miljoner) som tycker att det är en fin uppfinning.

Olyckskorparnas kraxande påminner mig om den stackars journalisten som skickades att bevaka de första försöken med telefon i USA. Journalisten skrev ungefär så här:

En galen uppfinnare påstår att han har en apparat som gör att det går att prata med någon på långt avstånd.
Även om det mot all förmodan skulle fungera så har den inget praktiskt användningsområde.
 

Heikkinen

Aktiv medlem
Jag kan tänka mig pressfotografen som snabbt kan behöva redda sin bild innan han/ hon skickar iväg den.
Möjligheterna är stora.
64 gb är mycket om man bara hanterar bilder.
Fullt tillräckligt enligt mig.
Och hur hade du tänkt att få in bilderna eftersom det inte finns några utgångar tex USB eller kortläsare på den?
 
ANNONS