Annons

Premiere Pro CS 5 Export settings

Produkter
(logga in för att koppla)

Kronbergs

Avslutat medlemskap
Hej everyhopa. Jag har schabblat bort mina "default"-inställningar för export i Premiere och har nu bara de olika mallarna att välja mellan, då min "custom" snurrades till och blev fel när jag labbade på.

Vilken preset använder ni för att skapa bästa HD-Kvalitet för export av era filmer?

Youtube Widescreen HD finns ju, men går det att få bättre kvalitet än så?

Hilsen Tim
 

reflux

Aktiv medlem
Beror på vad du ska ha dem till. Ska man ladda upp till Youtube/Vimeo eller lägga på mediaspelare som PS3, Popcorn Hour, WDTV, Boxee etc etc så kan man definitivt dra upp bitrate till upp emot 15-20Mbit för 720P. Eftersom Youtube och andra videositer komprimerar om bilden en gång till är det lika bra att ha en så högkvalitativ källfil som möjligt, ungefär som att man inte skickar upp en JPEG med kompression 50 till Flickr eller hemska Facebook.

Sen finns så klart BlueRay-presets där du får ännu mycket högre bitrates, bättre än så går inte att få idag, men då gäller det också att du har hårdvara som klarar att spela upp materialet sen.
 

Kronbergs

Avslutat medlemskap
Tack för ditt svar.
Jag vill nog ha maximal kvalitet för Youtube och Vimeo, Finns där BlueRay presets inbyggt? Skall kolla.
 
ANNONS