Annons

Hyra modell

Produkter
(logga in för att koppla)

abcxyz

Aktiv medlem
Hej! Är nyinflyttad i Värmland och behöver modeller. Har varit medlem på modellbilder.se i något år, men får inte så många svar där. Den sidan funkade bättre i Skåne av någon anledning. Värmlänningar kanske är lite mer introverta och blyga? :D

Så jag undrar om ni vet några alternativ till modellbilder.se för att hitta modeller? Alla tips, tricks och förslag är välkomna!

/Ola
 

fabban

Aktiv medlem
Har samma problem jag också.
Funderar starkt på att gå ut på stan och börja fråga om det är någon som vill ställa upp på lite bilder.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
 

Tomas Töråsen

Aktiv medlem
model mayhem har du också på nätet. I bästa fall kan du fota åt en modellagentur, det kostar inget men då krävs en portfolio som agenturen är nöjd med och att du kan leverera den kvaliteten till dom.
 

abcxyz

Aktiv medlem
Har samma problem jag också.
Funderar starkt på att gå ut på stan och börja fråga om det är någon som vill ställa upp på lite bilder.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Ja, det är inte lätt det här! :) Ingen dum idé faktiskt, men det krävs ju lite mod. Det man är rädd för är ju att man ska skrämma iväg människor, att tjejen tror man är ett låtsasfotografslemmo som är ute och raggar typ. :) Fast det är ju mina egna löjliga nojor såklart...

Funderar på att sätta upp en annons på ICA.
 

fabban

Aktiv medlem
Tror också att man kan skrämma bort en del, men samtidigt så finns ju faktiskt chansen att få tag på någon som bara har tänkt tanken på att ställa upp som modell.

I vilken stad håller du till?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
 

abcxyz

Aktiv medlem
model mayhem har du också på nätet. I bästa fall kan du fota åt en modellagentur, det kostar inget men då krävs en portfolio som agenturen är nöjd med och att du kan leverera den kvaliteten till dom.
Tack, ska regga mig där också.

Fotar 100% för eget bruk, så det är inte aktuellt att börja fota åt agentur.
 

abcxyz

Aktiv medlem
Tror också att man kan skrämma bort en del, men samtidigt så finns ju faktiskt chansen att få tag på någon som bara har tänkt tanken på att ställa upp som modell.

I vilken stad håller du till?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Arvika. Själv?

Började som fotograf men har övergått till att måla mest nu. Så nu tar jag för det mesta modellbilder som är tänkta att bli oljemålningar så småningom. Har en hemsida http://artbysarri.com/artwork/
 

pellepiano

Aktiv medlem
Fantastiskt fina målningar Sarri. Älskar stora penseldrag som ändå ger känslan av detaljer. Känns väldigt Zornskt stundtals ( i mina ögon ).
 

abcxyz

Aktiv medlem
Tack och bock Per, mycket roligt att höra! :) Just penseldrag är väl det jag jobbar mest med, gillar målare som jobbar lite "skissartat" och snabbt eller vad man ska säga.
 

abcxyz

Aktiv medlem
Vansinnigt fina målningar!!! Håller med Per om Zorn-känslan...
Säljer du också dina verk?
Stort tack Thomas! Att bli liknad vid den store Zorn är ju inget annat än en superkomplimang, så jag suger åt mig. ;)

Japp, säljer en del, har haft några utställningar och tagit beställningar på porträtt. Har dock inte målat så värst länge än, knappt 3 år, så jag har inte så stort kontaktnät vad gäller gallerier och modeller... Men jag jobbar på det! :D Det tar dock tid att bli etablerad i konstvärlden.
 

Candersson

Aktiv medlem
Det låter lovande. Jag är ingen konstexpert men jag gillar det jag ser!

Då får man fundera lite... en tidig Sarri hade kanske varit något att investera i för framtiden
:)

Sluta aldrig måla!
 
ANNONS