Annons

Frågor om PocketWizard Transmitter MiniTT1 + Transceiver FlexTT5 + AC3 ZoneController

Produkter
(logga in för att koppla)

ramses2

Aktiv medlem
Hej har köpt PocketWizard Transmitter MiniTT1 + Transceiver FlexTT5 + AC3 ZoneController till Canon
ska använda det på Canon 5D III och på 6D
undrar om det är svårt att uppdatera pocketWizard till senaste programvaran,och om det är svårt att ställa in så att jag kan använda dom till 430EX II/580EXII
är helt ny på pocketWizard undrar i fall någon vet?
 

Candersson

Aktiv medlem
Nu vet jag ju inte riktigt vad du anser är svårt ;)
Jag har uppdaterat mjukvaran några gånger i TT5 och tycker de beskrivna rutinerna funkar bra och är tydliga.
(OBS! jag har inte ändrat några parametrar i PW mjukvaran - har inte funnits något behov).
Jag har själv bara använt TT5/AC3 med 580EXII och där har det fungerat bra.
Hade dock problem med kompatibiliteten med 1Dx huset som det tog en himla tid för PW att få till...
 

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Njae, det är inte så svårt att komma igång. Sätt bara blixtarna på PocketWizards och välj TTL på blixten. Grupper sätter du på dina PW enheter. Med AC3 kan du styra blixtkompensationen +/- 3 steg.

Får du problem får du fråga mer specifikt vad du vill göra men inte får till.

PS. Anledning till mitt njae är att det inte är helt självklart hur man ska ställa in enheterna för samtidig fjärrutlösning eller om man vill blanda med icke PW. Men det tar vi en annan gång ;) DS
 

ramses2

Aktiv medlem
Ok Tack för svaren
Hämtade ut dem i går.
Det första man får göra är väl att uppdatera dem.
När man kollar runt lite så värkar det vara så enkelt att använda dom,
men så kanske det inte är.
det man funderar över är att det fungerar med kamera och blixt
kanske någon har tipps hur man ställer in/gör?
 

Kent Karlsson

Aktiv medlem
Bra genomgångar på filmer

På webben finns det massor av filmer med tips. Både på YouTube och inte minst Pocketwizards hemsida! Där finns filmer som beskriver hur uppdatering går till! Du måste tanka hem en programvara och installera så går uppdateringen lätt! Vill du finputsa och välja inställningar kan du ställa in det mesta! Börja där sen kan du hålla på mycket om du vill ha koll på alla delar!
 
ANNONS