Annons

Bilder från minneskort till telefon - metod?

Produkter
(logga in för att koppla)

TBStoor

Aktiv medlem
Och jag har ett 128 GB minneskort... Men eftersom telefonens system, appar mm tar plats så ryms inte ens ett minneskort på telefonen.... Dessutom är filsystemet nog inte helt anpassat för stora raw-filer.
Jag har endast ett 32 GB kort ... och det klarar jag mig hyfsat väl med. Och på telefonen har jag 70 GB ledigt. Så detta arrangemang torde (hoppas!) fungerar för mig som nödlöning i alla fall.
 

Per

Aktiv medlem
Inte för att vara dryg nu då, men om man vill använda telefonen som filhanterare i sitt fotande - som är ett alldeles utmärkt användningsområde - så ska man kanske fundera på en annan mobil än iphone näta gång. Med usb-otg och ett tillgängligt filsystem, som varit självklarheter på många telefoner länge, så blir man helt oberoende av de många gånger ganska krystade lösningar som poppar upp för samma behov som man löser med en enkel kortläsare och en filhanterare i mobilen.
 

TBStoor

Aktiv medlem
Jag tror saken är åtgärdag. Dvs såväl med iPhone som med iPad fungerar det att läsa in JPEG och RAW och "filhantera" dem i mappar.
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Köp en atg-adapter till mobilen, det där med wifi eller liknande krånglar JÄMT trots att det nu är år 2021 😂
 
ANNONS