Annons

Skall vi hjälpa varandra att våga plåta folk på stan...?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Nu på fredag startar det som kallas Smaka på Stockholm . Det är en 10 dagar långt happening, där det torde finnas stora möjligheter för den som vill fota människor och situationer ute på stan.

Mitt förslag är att vi vid någon tidpunkt under denna händelse träffas ett gäng på stan och hjälper och peppar varandra att våga fota folk. Att vi hjälper varandra att upptäcka att det faktiskt inte är så farligt att gå fram och fråga folk om man får fota dom, eller fota dom ovetandes.

Jag föreslår nu på söndag den 30 maj.

Vad säger ni?
 

potion

Aktiv medlem
VA? Näe..

..det här kan ju inte vara sant! Jag är ledig!! *studsar upp o ner* Äntligen kan jag vara med på nåt "extra"! =D

Men du har fel Janne.. det är skitfarligt att fråga folk om man får fota dem.. Man kan ju få stora skälvan då.. =) Och det tar ett tag att tillfriskna från.. *garvar*
Bättre att göra det när de inte är medvetna, blir bättre bilder då.. tycker jag iaf..

Vi ses! =)
 

Brummelisa

Aktiv medlem
Tänk om jag bodde i Stockholm eller Hustomten var i Jönköping lite oftare :)

Jag har ofta tänkt att jag vill gå fram till folk och fråga dem om jag får ta kort. Anledningen att jag inte gör det är att jag har inget bra svar (för dem) varför jag vill ta kort på dem.

Om någon tex frågar: vad ska jag med dem till? så kan jag inte bara säga att jag tycker det är mycket intressant att ta kort på folk. Jag tycker det låter "korkat". Vad skulle ni svarat på den frågan?

/ Marcus
 

Arleklint

Aktiv medlem
Man kan säga att man övar porträttfoto :) Det är ju så det är!

Janne Arleklint
Linda Björnsson
...
...
 

bjanha

Aktiv medlem
Re: VA? Näe..

potion skrev:
Men du har fel Janne.. det är skitfarligt att fråga folk om man får fota dem.. Man kan ju få stora skälvan då.. =) Och det tar ett tag att tillfriskna från.. *garvar*
Bättre att göra det när de inte är medvetna, blir bättre bilder då.. tycker jag iaf..
Linda, du kan ju stå vid Janne och passa på att fota när jag tjafsar med ungdomar, det har funkat förut. (Var är dom bilderna förresten Janne?)

Janne Arleklint
Linda Björnsson
Björn Hardestam
 

Arleklint

Aktiv medlem
Ja, jag kanske skall lägga upp dom, men det var bl.a på en mörkt färgad man - och han var svårexponerad i starkt solljus ;)
 

Proboarder

Aktiv medlem
HA! Jag visste på rubriken att det va Janne som var inblandad ;)

Dessutom vore det roligt att medverka, glömde säga det ;D
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Låter spännande men Hur går det till?

Står man och blir peppad i tur och ordning:)??

Vem är läraren?

Mvh Niclas, som e lite nyfiken:)?
 

furious

Medlem
ååh, jag vill också hänga med...
kanske kan lura med nån kompis som äger en bil, så man slipper köpa svindyra tågbiljetter =)
Måste kolla upp det.... skulle vara kul.
 

potion

Aktiv medlem
Re: Re: VA? Näe..

bjanha skrev:
Linda, du kan ju stå vid Janne och passa på att fota när jag tjafsar med ungdomar, det har funkat förut. (Var är dom bilderna förresten Janne?)

Janne Arleklint
Linda Björnson
Björn Hardestam
Jaa! Och då kan jag ju säga att det är Janne som fotar. Och att jag bara övar på att hålla i kameran så det ska se coolt ut.. *asg*
 

Arleklint

Aktiv medlem
Linda, Japp skyll på mig, det funkar alltid :)

Niclas: Javisst. Vi kan peppas i tur och ordning... eller få uppdrag att fota en viss person med 50mm ;) Fullt så hårda behöver vi inte vara, men vi kan gå runt i turordning så att alla verkligen fotar. Ingen är lärare, vi hjälps åt allihop.

Janne Arleklint
Linda Björnson
Björn Hardestam
...
 

bjanha

Aktiv medlem
Hustomten skrev:
Ja, jag kanske skall lägga upp dom, men det var bl.a på en mörkt färgad man - och han var svårexponerad i starkt solljus ;)
Du ska inte lägga upp dom alls, för varken snubben eller den där tjejen ville bli publicerad, det var bl a det tjafset handlade om. Men däremot vill jag se bilderna.
 

johanu

Aktiv medlem
Låter kul,
hänger på om vädret tillåter. Fast det kanske är mer sport om der ösregnar. ;)

/Johan
 

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
Jag ser framför mig hur någon stackare på stan blir fångad, fasthållen, förnedrad och sönderfotograferad av ett uppbåd från Fotosidan som sedan lämnar offret liggandes i rännstenen helt utan själ... ;-)
 

bjanha

Aktiv medlem
LeadHead skrev:
Jag ser framför mig hur någon stackare på stan blir fångad, fasthållen, förnedrad och sönderfotograferad av ett uppbåd från Fotosidan som sedan lämnar offret liggandes i rännstenen helt utan själ... ;-)
Det har hänt...
 

mazz

Aktiv medlem
Kul, himla bra.. men synd att man gästar köpenhamn då... :) om ni inte hellre tar den på måndag, då det e röd dag... *blink*blink* :)
ellervarför inte båda dagarna för oss som inte kan på söndag...


Mvh Mats
 
ANNONS