Annons

Vilken kamera ska bli mitt nästa köp?

Produkter
(logga in för att koppla)

jotinho

Medlem
Det finns ju Pentax,Sony panasonic ,Oly med att titta på.Dessutom är de nya spegellösa mindre kamerorna något att kika på.Tycker bara att Canikon börjar kännas tråkiga nu när utvecklingen börjar köra om dom.Dessutom är Nikons livewiev fruktansvärd långsam och därmed oanvändbar.Skulle inte förhasta mig utan känna o klämma på allt du kommer över !
Känns ändå som att Nikon o Canon är bra märken med bra kvalitet. Men visst, jag har kikat på andra märken också, dock vet jag inte så mycket om kameror i allmänhet, så svårt o veta vilka som är bra, kan ju knappast köpa med mig en av varje sort o testa hemma först :p hehe
 

jotinho

Medlem
Det står mellan en Canon EOS 600D och en Nikon D5100.

Canon:en känns mycket bättre i handen, och om jag skulle välja en kamera som jag känner mest för så är det Canon EOS 600D. Men så har jag en kompis som har Nikon som man i så fall kan låna objektiv från.
Känns svårt eftersom man skulle tjäna på att köpa en Nikon pga av att jag kan låna objektiv, men om jag ska gå på känslan så väljer jag helt klart Canon:en =/

Hur ska jag göra??? Vet att det är svårt för er att komma med synpunkter, men men.....
 

jonas_erik

Avslutat medlemskap
Det står mellan en Canon EOS 600D och en Nikon D5100.

Canon:en känns mycket bättre i handen, och om jag skulle välja en kamera som jag känner mest för så är det Canon EOS 600D. Men så har jag en kompis som har Nikon som man i så fall kan låna objektiv från.
Känns svårt eftersom man skulle tjäna på att köpa en Nikon pga av att jag kan låna objektiv, men om jag ska gå på känslan så väljer jag helt klart Canon:en =/

Hur ska jag göra??? Vet att det är svårt för er att komma med synpunkter, men men.....
Gå på känslan och köp Canonen ! Tycker det är ett av de sämsta argumenten som finns det här med att låna vänners objektiv ! Dessutom är det roligare att äga sina grejer själv.Kameraprylar är dyrbara prylar att låna ut bara sådär,och tänk om det man själv lånar går sönder.Tänk om kompisarna byter system eller tappar intresset? Jag tycker man ska köpa det man behöver och inte bli beroende av att låna från andra,tycker faktiskt det är lite snylteri, som "grannen" som alltid kommer och lånar borrmaskinen tex.Det är bla det värsta som finns att ha sina grejer utlånade och man står där och behöver dem,så mitt råd till dig,äg dina egna grejer det är mycket roligare !
 

jotinho

Medlem
Mmm, jag går nog på Canon EOS 600D.

En sista... Om jag nu köper 600D, kommer det skilja mycket i bildkvaliteten mellan den (med standard-objektiv) och min nuvarande långzoomare (Panasonic FZ-18) som har ett par år på nacken??
Eller kommer jag bli "missnöjd" över utebliven kvalitetsskillnad och sen behöva köpa till mig fler objektiv med en gång?
 

jotinho

Medlem
Mmm, jag går nog på Canon EOS 600D.

En sista... Om jag nu köper 600D, kommer det skilja mycket i bildkvaliteten mellan den (med standard-objektiv) och min nuvarande långzoomare (Panasonic FZ-18) som har ett par år på nacken??
Eller kommer jag bli "missnöjd" över utebliven kvalitetsskillnad och sen behöva köpa till mig fler objektiv med en gång?
Nån som har nått svar på detta? =)
 

jotinho

Medlem
Nu var kameran inhandlad iaf :)

Det blev en Canon EOS 600D med standard-objektiv. Får hoppas man blir nöjd!

Tack för alla svar!
 
ANNONS