Annons

Årets naturfotograf (Terje Hellesø) anklagas för fusk

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
För en tid sedan var det ju en dåre som gjorde ett ¨verk¨ som även filmades, av att vandalisera i tunnelbanan...
Vad jag minns så var det ingen från skolan som ville fördömma den aktionen, inte ens med tanke på hur mycket den kostade skattebetalarna!

Ja, exakt. Tänkte faktiskt på den händelsen när jag skrev det jag skrev. Galet!
 

sagan

Avslutat medlemskap
Sant Juhas bild är fin,, men inte tycker då jag att det är i den stilen som Terje visade upp.
Jaja det är väl tycke å smak

Länka gärna till en av Rolfs bilder som håller samma mått som Terjes fuskbilder.
Jag tycker inte att de bilderna är särskilt bra, det enda intressanta är att det finns lokatt på bilderna.
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Hade bilderna varit inoms hans kapicitet så hade vi ju fått se några liknande bilder som var äkta från honom. Har aldrig sett några andra speciellt bra djurbilder från honom heller

Klart att han har visat äkta bilder också genom åren. Tvivlar inte en sekund på det. Djur,, tänker vi på fåglar så kan jag säga att han låg på topp både bildpsykologiskt och tekniskt under början och mitten av -90talet. Men det är ju min åsikt. Då låg han helt klart i topp med andra skandinaviska toppfotografer, till och med de finska fotograferna som var rättså oslagbara (enligt mig igen).
 

Fredrik183

Aktiv medlem
Kända fotografer som går från stora märken till små märken kommer alltid skapa debatt.
Det här är för mig ett helt obegripligt intresse, liksom denna tråd, om man nu vill fördöma det Terje gjort och låta honom glida in i historiens glömska som fotograf. Men det kanske han gör ändå. Jag hyser dock mina tvivel. Men det har jag ju redan sagt nu.
 

boxen

Aktiv medlem
Jag tycker inte att de bilderna är särskilt bra, det enda intressanta är att det finns lokatt på bilderna.
Tyvärr så går det inte att länka direkt till en specifik bild på Rolfs sida, men gå in på hans lodjurssida, välj "sidan 11" under Vilda lodjur.

Nog tycker jag att de bilderna, och då särskilt bilderna 5, 6 och 7 från slutet, är bra mycket bättre än det Terje klippte ihop...

Även under de andra sidorna, se sidan 2 och de första bilderna där, finns det fantastiska äkta bilder på lodjur...


// Tobbe
 

Fredrik183

Aktiv medlem
Du skrev att Pentax aldrig gavs något intresse.
Äh, du verkar ju missuppfattat vad jag sade. Eventuellt intresse för Pentax eller inte var egalt för mig. Men min iakttagelse var att Pentax sällan, eller aldrig brukar få något intresse, utom i tråden med Terje och Pentax. Men det kanske var en vanlig VS-tråd. Men utan Terje inblandad hade det nog inte blivit över 600 inlägg. Unikt i pentaxsamanhang under min tid på FS. Poängen var som sagt att Terje tilldrar sig ett stort intresse, inte eventuell retorik om Pentax väl och ve.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Tyvärr så går det inte att länka direkt till en specifik bild på Rolfs sida, men gå in på hans lodjurssida, välj "sidan 11" under Vilda lodjur.

Nog tycker jag att de bilderna, och då särskilt bilderna 5, 6 och 7 från slutet, är bra mycket bättre än det Terje klippte ihop...

Även under de andra sidorna, se sidan 2 och de första bilderna där, finns det fantastiska äkta bilder på lodjur...


// Tobbe
Jag tycker det är bra illustrationer av lokatt, men att de helt saknar konstnärlig kvalitét.
 

boxen

Aktiv medlem
Sant Juhas bild är fin,, men inte tycker då jag att det är i den stilen som Terje visade upp.
Jaja det är väl tycke å smak

Länka gärna till en av Rolfs bilder som håller samma mått som Terjes fuskbilder.
Se mitt svar här ovanför.


Länka gärna till en bild som Terje klippt ihop som är bättre än de jag syftar på...



// Tobbe
 

sagan

Avslutat medlemskap
Jag tycker inte att Terjes bilder fungerar som illustrationer, de är ju inte riktiga/äkta. Men att bilderna är snyggt komponerade och att ljuset är snyggt.
 

boxen

Aktiv medlem
Jag tycker det är bra illustrationer av lokatt, men att de helt saknar konstnärlig kvalitét.
Du skrev:

"Jag tycker inte att de bilderna är särskilt bra, det enda intressanta är att det finns lokatt på bilderna."

Jag menar att de är bättre än de bilder Terje visade upp... Jag har aldrig påstått att de ska vara konstnärliga.

Rolf är naturfotograf och det var Terje med fram tills han avslöjades som en tjuv.

Nu försöker man se det konstnärliga i de dåligt photoshopade bildrna från Terje...


// Tobbe
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS