Annons

Får jag Smygfota?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Markuswär98

Avslutat medlemskap
Ibland när man är ute och typ väntar på bussen och en skitsnygg brud kommer fram och ställer sig framför en så kan man ju inte låta bli, så då kan de hända att man tar upp telefonen lite hemligt och tar ett foto. Detta gör jag endast av personliga skäl. Ingen utom jag själv ser bilderna.

Det jag undrar är bara, är det lagligt att ta kort på folk i smyg i allmänheten?

Jag tänker rent spontant att den"snygga bruden får skylla sig själv om hon väljer att gå i ett par sexiga tights" som drar killarnas blick till dem.
 

cango

Avslutat medlemskap
"Jag tänker rent spontant att den"snygga bruden får skylla sig själv om hon väljer att gå i ett par sexiga tights" som drar killarnas blick till dem."

Farlig tanke du tänker där, det vet du va? I det offentliga rummet får du fota. Finns väl vissa gränser.

Men det där "får skylla sig själv", så skulle jag respektfullt rekommendera att du sökte hjälp för. Ingen kvinna, eller man ska få "skylla sig själv" för hur de väljer klä eller uttrycka sig själva.
 

PeterWem

Aktiv medlem
Det kan falla under ofredande beroende på hur du fotograferar, läs domen ang. smygfotografering under kjol i rulltrappa. Håller du dig på avstånd blir det svårt att få det till ofredande.

Din text i övrigt är närmast barnslig och känns mest som ett halvhjärtat försök till provokation alternativt en smutskastningskampanj över en namne.
 

Mike H

Aktiv medlem
Det kan falla under ofredande beroende på hur du fotograferar, läs domen ang. smygfotografering under kjol i rulltrappa. Håller du dig på avstånd blir det svårt att få det till ofredande.

Din text i övrigt är närmast barnslig och känns mest som ett halvhjärtat försök till provokation alternativt en smutskastningskampanj över en namne.
Dessutom första inlägget på denna sida.
 

Markuswär98

Avslutat medlemskap
"Jag tänker rent spontant att den"snygga bruden får skylla sig själv om hon väljer att gå i ett par sexiga tights" som drar killarnas blick till dem."

Farlig tanke du tänker där, det vet du va? I det offentliga rummet får du fota. Finns väl vissa gränser.

Men det där "får skylla sig själv", så skulle jag respektfullt rekommendera att du sökte hjälp för. Ingen kvinna, eller man ska få "skylla sig själv" för hur de väljer klä eller uttrycka sig själva.
Ni är ju helt fel ute, Jag menar lixom. Om en kvinna väljer att klä sig halvnaket och gå ut offentligt så gör hon det troligtvis för att hon vill visa upp sig. Och jag slår vad om att 90% av alla män skulle kolla lite extra just på den personen, är det något fel?
 

Markuswär98

Avslutat medlemskap
Det kan falla under ofredande beroende på hur du fotograferar, läs domen ang. smygfotografering under kjol i rulltrappa. Håller du dig på avstånd blir det svårt att få det till ofredande.

Din text i övrigt är närmast barnslig och känns mest som ett halvhjärtat försök till provokation alternativt en smutskastningskampanj över en namne.
Vad jag vet sen tidigare fanns det en lag om att man får foto vad, vem och var man vill, tom om hen inte vill att man ska fota en.
 

Markuswär98

Avslutat medlemskap
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS