Annons

X-T3 och minneskort.

Produkter
(logga in för att koppla)

Sudret

Aktiv medlem
Har nu äntligen lyckats beställa en X-T3 och ska nu köpa några minneskort. Vad rekommendera ni till denna kamera för att få ut så mycket som möjligt av den. Priserna varierar mycket och man blir sugen på dom snabbaste men väldigt dyra korten men behövs det?
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Det beror mycket på vad du fotograferar. För sportfoto i råformat bör man ha snabba UHS-II-kort. Kan även gälla vid fågelfotografering.
 

afe

Aktiv medlem
Åtminstone på min X-Pro 2 upplever jag att också batteritiden blir bättre med snabba UHS-II kort (eftersom skrivtiden till kort blir kortare antar jag). Jag skulle inte snåla på kort till en X-T3 (som jag funderar på att skaffa också)
 

PMD

Aktiv medlem
Ja, snabbare skrivning drar ju mer ström, men det kan ju vara så att det drar mindre totalt ändå eftersom det går fortare.
 

Sudret

Aktiv medlem
Det blir någon typ av UHS-II kort med 64gb skulle jag nu tro.
Har nu kikat på Lexar Secure Digital 64GB SDXC 150MB/s 1000x Class 10 UHS-II Professional som verkar ok för mig eller kanske 32GB för att inte missa så många bilder om det skulle bli fel i minneskortet.
Tack för hjälpen. :)
 

Mittenwald

Avslutat medlemskap
Väntar på en X-T3 som ska hämtas till helgen! Har köpt två stycken SanDisk UHS-II Extreme Pro 64 GB.

Har bara bra erfarenheter från det märket. Använder det till alla mina andra prylar och har aldrig krånglat. De erbjuder ju livstidsgaranti vilket var en viktig aspekt för mig ifall det skulle krångla, samt att det "låga" priset lockades.
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Om man kör snabba kort så räcker bufferten till fler raw innan kameran blir slö
Jag kör med Lexar 2000X som skall klara 300MB/S.

Inte säker på min X-H1 kan skriva så snabbt.

Jag har också Sandisk extreme med 95 MB/S.

Har testat och jag kan ta fler raw-bilder med Lexar innan bufferten slår i taket än jag kan med Sandisk.
 

PeterWem

Aktiv medlem
Har nu äntligen lyckats beställa en X-T3 och ska nu köpa några minneskort. Vad rekommendera ni till denna kamera för att få ut så mycket som möjligt av den. Priserna varierar mycket och man blir sugen på dom snabbaste men väldigt dyra korten men behövs det?
https://alikgriffin.com/best-memory-cards-fujifilm-x-t3/

Genomsnittlig skrivhastighet. Snabbaste skrivhastighet bör ligga 20-30MB/s mer. Det spelar egentligen ingen roll för du ser vilka kort som är värda att satsa på.
 
ANNONS