Annons

Ramar och inramning

Produkter
(logga in för att koppla)

abielk

Medlem
Någon som kan tipsa om bra ramaffärer i Stockholm och/eller på nätet?

Sen vill jag gärna ha tips på var man kan lämna in en förstoring (monterad i passpartout) och få den inramad/glasad (i STH). Är det ramaffärer eller glasmästare som gör sånt?

Har nämligen fått en förstoring i present jag inte vill ge mig på själv..

--andreas
 

abielk

Medlem
Lite förvånad över att inte få ett enda svar!

Är det verkligen ingen som har något tips på bra ramaffärer eller någon som gör bra inramningar?

Svårt att tänka mig att alla duktiga fotografer här införskaffar sina ramar på Obs!

;-)


--andreas
 

Olle

Aktiv medlem
Jag har tyvärr inget tips, men har du kollat i Gula Sidorna, Ramar-Detaljister?

Olle
 

smudo

Aktiv medlem
s:t paulsgatan

jag har hört att ramaffären på s:t paulsgatan ska vara sthlms bästa. har hört alltså, har inte testat själv.

/f
 

Bernhard99

Ny medlem
Jag har själv samma problem. Har längt litet löst på att dekorera mitt hem med ngra egna förstorade foton, förmodligen färg men även sv/v.

Riktiga "ramar" kan få det att bli litet överarbetat känner jag. Särskilt om man har flera foton på samma vägg.

Tyckte National Geographic utställningen var litet maffig med ordentliga förstoringar utan ram men på en tjock bakgrundsstruktur som sticker ut från väggen.

Har någon ett tips på hur man fixar en sådan? Något annat tips på en bra affär eller annat där man kan diskutera fotografier ur ett "inredningsperspekiv". Skall cykla förbi St Paulsgatan.
 

pl2se

Aktiv medlem
Det finns 10 mm tjocka skumplastskivor som man kan skära till och limma på. Du kan också köpa någon slags byggskiva och spika en sarg baktill. Spackla och måla kanten vit. Kanske funkar.

mvh
Peter
 

ariadne

Aktiv medlem
bernhard, det finns ju kapa fix, tror jag det heter. men du kanske främst var ute efter att göra nåt själv ( och komma billigare undan)
 

Strutsen

Aktiv medlem
Lilians rambod, Östgötagatan
Lundin AB Konstnärsmateriel S:t Paulsgatan

Men det beror ju lite på hur du tänkt dig.
 
ANNONS