Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Swarovski

Produkter
(logga in för att koppla)

enSAM

Medlem
Har ett Swarovski stativ CT 101 med huvud DH 101, men nu råkade jag falla och slå sönder huvudet, stativet fortfarande intakt. Enligt Swarovski Österrike så lagar man inte och tillhandahåller inte länge delar till huvudet DH101, men dom finns fortfarande på marknaden. Nu heter Swarovskis huvud CTH, förslag på vad man ska satsa på? Swarovski eller något annat huvud. Har det till både foto och tuben.
Samuel
 

Smw

Aktiv medlem
Har ett Swarovski stativ CT 101 med huvud DH 101, men nu råkade jag falla och slå sönder huvudet, stativet fortfarande intakt. Enligt Swarovski Österrike så lagar man inte och tillhandahåller inte länge delar till huvudet DH101, men dom finns fortfarande på marknaden. Nu heter Swarovskis huvud CTH, förslag på vad man ska satsa på? Swarovski eller något annat huvud. Har det till både foto och tuben.
Samuel
Hej !

Det kryllar ju inte av reservdelssäljare precis, vad är det som har gått sönder ?
Går det inte att laga eller tillverka någon ny del ?

sid 158-159
https://issuu.com/swarovski_optik/docs/spareparts_fg_2009

-------

Säljs produkten fortfarande och det inte finns reservdelar så
kan man kanske misstänka någos sort svaghet och då kanske
välja något annat.

Dämpsystemet verkar ju vara förnämnligt, det borde gå att finna
någon annan med liknande system.

//MW
 
Senast ändrad:

enSAM

Medlem
Det som gick sönder förutom min fot när jag ramlade är de delar på bilden/länken du skickade som det står "Made in Austria" och den andra där det står Swarovski. Det är nog från början två bitar men sitter ihop med en "tapp" och en skruv som bägge gick av. Går ej att laga, tyvärr.
Samuel
 
ANNONS