Annons
Gammal 2019-06-26, 20:56
afe

Bilden tråden handlar om är en uppställd bild av en full student, och den kan nog klassas som porträtt. Som jag ser det är det inte ett gatufoto enligt de intentioner och regler som finns i fotosidans GF-grupp, och jag tycker att Fredrik gjorde helt rätt i att ta bort den ur gruppen. Det finns massor av tolkningar om vad som är gatufoto, men i GF-gruppen här på FS är det de regler som är definierade nu som gäller och det är upp till gruppvärden att bedöma om en bild passar eller inte.

Jag tycker själv att vi bör se över reglerna i gruppen, men det är inte något som är lätt gjort vilket med all tydlighet framgår av alla diskussioner kring detta genom åren.
Gammal 2019-06-26, 23:04
martinot

PMD skrev: Ja, vad tror du?
Jag tror inte på dig. 😅
Gammal 2019-06-26, 23:09
martinot

Canalog skrev: Den var bra, Jonas, tycker jag! Regler är till för att brytas!

Och sen, om jag vill kalla min bild för Gatufoto, so what?
Jag må ju ha fel, men det har ju hänt förut.

Kanske bilden inte platsar i en viss grupp av navelskådare, men om den blir refuserad och borttagen - ok - jag ligger inte sömnlös för det. Jag uttryckte bara min åsikt att jag kunde ha fått möjlighet att invända mot borttagandet!

”Be right or be happy!”
/B
Kan absolut vara helt ok att bryta regler, men då får man också vara "man" och beredd att stå sitt kast genom att klara av att ta konsekvenserna. Tex.bör man inte böla och snyfta om man inte får en bild publicerad i någon grupp eller dylikt. 😉
Gammal 2019-06-26, 23:09
PMD

martinot skrev: Jag tror inte på dig. 😅
Det behöver du förstås inte göra. Det var en tes jag presenterade, och det är ett rimligt antagande, men för att leda det i bevis krävs förstås en omfattande undersökning. Det är väl ändå ganska självklart?
Gammal 2019-06-27, 23:14
martinot

PMD skrev: Det behöver du förstås inte göra. Det var en tes jag presenterade, och det är ett rimligt antagande, men för att leda det i bevis krävs förstås en omfattande undersökning. Det är väl ändå ganska självklart?
Det beror på (normalt inte för dig).
Gammal 2019-06-27, 23:41
PMD

Nejvisst, det är ett generellt påstående.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:51.

Elinchrom ELM8