Annons

Fotosidans Forum > Annat > Lag, moral och etik > Är det okej att publicera bilder på halvnakna barn

Besvara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne
Gammal 2019-08-16, 14:43
PeterWem

PMD skrev: Oj! Finns det köpcentra som har fotoförbud? Det verkar lite överspänt, enligt min mening.
Väla har ett sådant tandlöst förbud, ja.
Gammal 2019-08-16, 15:41
Erik Schalin

PMD skrev: Oj! Finns det köpcentra som har fotoförbud? Det verkar lite överspänt, enligt min mening.
Utomlands i europa är det vanligt
Gammal 2019-08-16, 15:44
ztenlund

Jag kan inte något köpcentrum på rak arm, men både Åhléns City och NK har nog fotoförbudsskyltar. Sedan kan ju syftet vara att kasta ut folk som fotograferar på klädavdelningarna, det vet jag inte. Fånigast var nog butiken som låg mot norra säcken på Stockholm C (ICA, ICA to Go elller hur det nu var, igenbommad fn). Den var ju så liten att man kunde stå utanför och fotografera i princip hela butiken. Jag har för mig att Hemköp på andra sidan gatan här har ett fotoförbudsklistermärke också. Är de rädda för att någon hittar ompackad köttfärs? :)
Gammal 2019-08-16, 17:20
fotobollfoto

Må så vara, men de finns. Men ingen bryr sig. Inte ens vid flygplatsens säkerhetskontroll. Jag har sett folk med mobiltelefon som fotar på helt ogenerat.
Gammal 2019-08-16, 20:35
afe

fotobollfoto skrev: Må så vara, men de finns. Men ingen bryr sig. Inte ens vid flygplatsens säkerhetskontroll. Jag har sett folk med mobiltelefon som fotar på helt ogenerat.
De brukar vara skyddsobjekt vilket kan medföra högst kännbara straff vid överträdelse om där är totalförbud.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:29.

Tether Tools Case Air