Annons

Produkttips: Pixel Mago speedlite

Produkter
(logga in för att koppla)

zanoii

Aktiv medlem
Måste dela med mig av detta - jag var ute efter en blixt till min kamera och sökte på nätet ett tag efter begagnade canonblixtar men tänkte även kolla ebay. Hittade en som verkade ha bra specar, såg ett par recensioner och köpte den sedan på vinst och förlust via eBay. Nu när jag har fått den och hunnit testa lite vill jag dela med mig av tipset.

Pixel Mago - http://pixelhk.com/Proshow.aspx?id=292
Pris: £60, ca 780 kr inkl frakt.

På papperet mycket kompetent, högt GN, zoomhuvud, trådlös master/slav, LED-belysning för filmning osv.

Än så länge är jag sjukt nöjd. Det konstigaste med den är att huvudets vinkling inte låses i "snäpp" som en canonblixt, utan man vrider det helt fritt/steglöst och utan att trycka in någon spärr.

Har inte testat alla funktioner än men tex den trådlösa slavfunktionen (via canons inbyggda IR-styrning) fungerar utmärkt.

Den exponerade lite konstigt/oregelbundet när jag fick den men efter en firmwareuppdatering är den mer stabil.

Levereras med en väska (väldigt lik den man får med canonblixtar), plastfot att ställa den på när man använder den som slav, omnibounce och instruktionsbok. Har inbyggd vidvinkelskiva och sånt där vitt reflektorblad precis som canons blixtar.

Är väl inget blixtproffs, min tidigare erfarenhet är en 540EZ (till min analoga systemkamera för många år sedan) samt en 430EX II som jag använde med min 7D.

Om någon har frågor om denna blixt så får ni gärna ställa dem så ska jag försöka besvara dem. Även om det är något specifikt ni vill ha testat.
 
ANNONS