Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

YN600ex rt

Produkter
(logga in för att koppla)

frippe71

Ny medlem
Yongnuo har släppt Yn600ex rt likvärdig Canons egen. High speed sync och inbyggd mottagare, verkar riktigt lovande! Någon som vet om det kommer att släppas någon likvärdig till Nikon?
Kör idag med två Yongnuos Yn560 III + sändaren Yn560 tx . Jättesmidigt med inbyggda mottagare, saknar dock high speed sync!
Någon som vet/hört något?
 

Smw

Aktiv medlem
Yongnuo har släppt Yn600ex rt likvärdig Canons egen. High speed sync och inbyggd mottagare, verkar riktigt lovande! Någon som vet om det kommer att släppas någon likvärdig till Nikon?
Kör idag med två Yongnuos Yn560 III + sändaren Yn560 tx . Jättesmidigt med inbyggda mottagare, saknar dock high speed sync!
Någon som vet/hört något?
Hej !

En sån här kanske ?

http://www.ebay.com/itm/Yongnuo-YN568EX-YN-568EX-TTL-High-Speed-Flash-Speedlite-for-Nikon-UK-/151721231002?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item23534a429a

Har Canonvarianten, vet inte vad som skiljer mot 600an,

//MW
 

frippe71

Ny medlem
Nope,inte den! Den har inte inbyggd 2,4 hz mottagare. Den har hss vet jag,dock bara intresserad av med inbyggd mottagare.
 

fredrikb81

Aktiv medlem
De brukar väl göra bra grejer. Problemet brukar uppstå när nya kameramodeller kommer och de gamla grejerna inte längre är kompatibla.

Hade det problemet med en IR sändare från Yongnuo som jag använde ihop med Canons tidigare serier av blixtar som enbart triggades med IR (580EX II, 430EXII). Funkade Canon tills jag bytte kamerahus till 5DIII, då var den inte längre kompatibel och inte mycket att göra år.

Är väl inte hela världen om det är en enstaka sändare eller blixt, men om man köpe rpå sig ett gäng kan det ju bli tråkigt om man uppgraderar huset.
 

frippe71

Ny medlem
Kör Nikon D610 just nu, funkat bra med Yongnuos sändare/mottagare yn622n , klockren med stöd för high speed sync, vill dock slippa mottagarna. Får hoppas det kommer en modell till Nikon liknande den de släppte till Canon :)
 
ANNONS