Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur stor softbox kan man ha till en speedlight?

Produkter
(logga in för att koppla)

cardazio

Aktiv medlem
Hej och tack för denna diskussion. Vill bara haka på med att fråga om tips på vilken hållare som kan rekommenderas för att köra mer än en speedlite (har sett någonstans att det går att montera hela fyra st som i en cirkel.
Men var kan den köpas?
/Frippe
Når du kommer upp i 3-4 speedlights borde kanske en portabel studioblixt vara något att tänka över som nämnts tidigare. Godox ad600 är trevlig och du kan köra två aggregat till samma lampa för ännu mer kraft
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Att tänka på är att en Godox ad200 kostar hälften av en märkesblixt plus att man får med mycket mer. En AD 600 motsvar minst 4 speedlights och kostar som en. Byggkvaliten motsvarar mina gamla Canon 580 II.-
Alltså mycket bra och tillförlitliga.
 

larjo

Aktiv medlem
Når du kommer upp i 3-4 speedlights borde kanske en portabel studioblixt vara något att tänka över som nämnts tidigare. Godox ad600 är trevlig och du kan köra två aggregat till samma lampa för ännu mer kraft
Att tänka på är att en Godox ad200 kostar hälften av en märkesblixt plus att man får med mycket mer. En AD 600 motsvar minst 4 speedlights och kostar som en. Byggkvaliten motsvarar mina gamla Canon 580 II.-
Alltså mycket bra och tillförlitliga.
Blandar ni inte ihop blixtarna nu?
En AD200 har ca 200 Ws och en AD600 ca 600 Ws.
En kamerablixt har ca 75 Ws så en AD200 motsvarar ca 3-4 kamerablixtar. För att komma upp till 600 Ws behöver man en halv skog av kamerablixtar :)
 

PeterWem

Aktiv medlem
Godox ser allt prisvärd ut. Synd jag redan har hela speedlitekittet, annars skulle jag nog köpt en ad600. Får man flyga med den eller har den mer än 160Wh?
Edit: Under 90 Wh.
 
ANNONS