Annons

Ask för batteriförvaring?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sågaren

Medlem
Hej.

Är det någon som vet om det finns någon smart ask för förvaring av stavbatterier (AA). Alltså avsedd för ändamålet.
Det är främst batterierna till den externa blixten jag vill förvara i en liten ask.
Jag har hört med Varta och en del andra i branschen men ingen av de jag kontaktade har något att erbjuda.
Visst kan man lägga batterier löst i kameraväskan men jag vill ha mer ordning än så.

Hur gör ni?

H. Sågarn
 

Sågaren

Medlem
Jasså

Det var tusan. Trodde jag letat tillräckligt noga där men där ser man.

Tack för den snabba hjälpen.

/Sågarn
 

Sågaren

Medlem
Clas Ohlson

Hej igen. Tittade nyss på Clas Ohlson men hittar inte var.
Kan du kanske ge mig länken...

Tack på förhand.
 

martinot

Aktiv medlem
Hej.

Är det någon som vet om det finns någon smart ask för förvaring av stavbatterier (AA). Alltså avsedd för ändamålet.
Det är främst batterierna till den externa blixten jag vill förvara i en liten ask.
Jag har hört med Varta och en del andra i branschen men ingen av de jag kontaktade har något att erbjuda.
Visst kan man lägga batterier löst i kameraväskan men jag vill ha mer ordning än så.

Hur gör ni?

H. Sågarn
Jag använder dessa ifrån CyberPhoto:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=124080
 

martinot

Aktiv medlem
Jag har även ett par mjuka fodral av denna typ: https://www.thinktankphoto.com/products/aa-battery-holder Du kan ju gå förbi (eller ringa) någon lokal fotobutik som säljer ThinkTanks produkter (väldigt vanlig tillverkare i fotosammanhang). De har de troligen hemma (enkel billig produkt som de flesta har nytta av).

Annars; ta med en rulla tejp och tejpa ihop de. Det var så jag gjorde innan jag skaffade mina mjuka fodral ifrån TT (och nyligen en packe hårda ifrån CyperPhoto).

Malta är kanonfint med mycket intressant historia (både arkeologi, konstskatter och intressanta historiska byggnader och lämningar). God lokal mat (korsning emellan arabiskt och italienskt, och med egna lokala inslag), och generellt väldigt trevlig befolkning och kultur. Talar och skriver på maltesiska, men räknar även själva på engelska (så enkelt när man skall betala).

Malta har en lång intressant och betydande historia med riddarordrar, och storpolitiskt viktig ö och bas genom tiderna (från tusen år tillbaka och fram till andra världskriget). Finns mycket att se och titta på som man inte märker vid första anblicken (ganska karg och sandig ö på ytan).

Har även dykt där, och mycket fina dyk/snorklingsmöjligheter. En hel del vrak relativt grunt runt om Malta, och med Commino och Gozo som har fina grottor och undervattensstrukuturer. Missa verkligen inte detta om du har möjlighet (finns flera som anordnar båtutflykter för både dykning, snorkling och besök i grottor).

Lycka till på resan! :)
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Jag har en del sådana små plastaskar för fyra AA-celler i varje. Jag har köpt dem på Biltema för en del år sedan. För att hålla ordning på laddade respektive tömda batterier så lägger jag laddade åt samma håll i asken (som de kommer från laddare) och tömda skaffötters (som de sitter i åtminstone min blixt).

Jag förmodar att askarna finns att köpa på ebay, har dock inte kollat.
 

Ventures

Aktiv medlem
Jag har en del sådana små plastaskar för fyra AA-celler i varje. Jag har köpt dem på Biltema för en del år sedan. För att hålla ordning på laddade respektive tömda batterier så lägger jag laddade åt samma håll i asken (som de kommer från laddare) och tömda skaffötters (som de sitter i åtminstone min blixt).

Jag förmodar att askarna finns att köpa på ebay, har dock inte kollat.
Det brukar bli högt styckepris om man beställer småsaker på nätet när fraktkostnaden tillkommer. Men ibland är ju behovet viktigare än kostnaden. Jag fick leta ordentligt innan jag hittade en nätbutik som hade motsvarande fodral men till lösa hårddiskar. Askarna kostade inte mycket innan frakten.
 
ANNONS