Annons

SDV-LP-E5 2100mAh (Canon LP E-5 1080mAh)

Produkter
(logga in för att koppla)

Sågaren

Medlem
Hej.
Jag såg en annons på Blocket där ett batterigrepp såldes med 2 st Asien-köpta SDV batterier som ersätter Canon LP E5 som passar till bla 450D.
Det fina är att det är dubbla mAh jämfört med Canon.
2 st SDV med 2100mAh i batterigreppet borde bli ungefär som 4 st vanliga 1080mAh original...

Någon som vet var det går att få tag på dessa?

Ps. Någon som även vet varför de externa blixtarna inte tillverkas som ett batterigrepp.
Alltså ett bra Li-jon som kan ersättas med stavbatterier. Tänk att ta ett av de extra kamerabatterierna och stoppa i blixten när stavbatterierna tar slut...
 

ErlandH

Aktiv medlem
2 st SDV med 2100mAh i batterigreppet borde bli ungefär som 4 st vanliga 1080mAh original...
Tror du inte de menar att två SDV ger sammanlagt 2100 mAh? Alltså 1050+1050. Låter orimligt att nån plötsligt lyckats packa energin dubbelt så tätt som Canons batteritillverkare...
 

Patrik68

Aktiv medlem
Min erfarenhet av pirat batterier är att dom lovar mycket men tyvär håller inte måttet.Jag har fyra olika pirat batterier och ingen av dessa är i närheten av orginal batteriets kapacitet trots att dom ska vara kraftigare.Så till min nya 5d blev det ett extra orginal.
 
ANNONS