Annons

Lasses kameraservice eller Nikon i Solna?

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik såklart

Aktiv medlem
Hej!

Skall byta mattskiva på min kamera, skall jag lämna in den på Lasses eller Nikon? Är mån om att det går hyfsat fort och inte mer än en 7-10dagar. Mån också att de är försiktiga med prylarna :-D
 

Mesch

Aktiv medlem
Hej!

Skall byta mattskiva på min kamera, skall jag lämna in den på Lasses eller Nikon? Är mån om att det går hyfsat fort och inte mer än en 7-10dagar. Mån också att de är försiktiga med prylarna :-D
Jag har inte haft problem med någon av dessa. Har aldrig sett något illa om Lasses, medan Nikon i Solna har fått lite skit, kan inte påminna mig om varför.
 

hbengtsson

Aktiv medlem
Ingen erfarenhet av Nikon i Solna men däremot Lasses där jag varit massor. Mycket duktiga, trevliga och framförallt - serviceminded. Rekommenderas starkt!
 

tobbj712

Aktiv medlem
Jag hade problem med ett garantiärende hos Nikon, de ville inte reparera mitt veckogamla objektiv vars AF-motor hade trasats sönder. Efter att ha pratat med nordenchefen så löste det sig. Dock så skickade de iväg objektivet till Lasses, så kan hända att Nikon inte gör några reparationer själv utan skickar allt till Lasses.

Kameradoktorn rekommenderar också Lasses.
 

RolandM

Aktiv medlem
Det är spännande att se att vi konsumenter accepterar långa väntetider för service på kamerorna. Jag begriper inte hur det kan ligga i fabrikantens intresse att varumärket inte innefattar problemfritt ägande. För problem är det när kameror måste lagas och de måste vara hemifrån en vecka och uipp till en månad.
 
ANNONS