Annons

Stockholm Cyklocross lör 29/10

Produkter
(logga in för att koppla)

J0£L

Aktiv medlem
Idag tänkte jag plåta Stockholm Cyklocross i Kungsan. Det är en cykelcrosstävling som ger många sköna fotomöjligheter för actionfoto. För den som vill kika mer, surfa in på http://www.sthlmcyclocross.se/ .

Jag startar vid plattan kl 12 och knatar sen bortåt mot Kungsan.

Mig når man på noll sju 600 60 770.
 

Bilagor

mohei

Aktiv medlem
Jag dyker upp. Kommer till centralen kring 11.50 med tåget, sedan beror det på hur lång tid det tar att ta sig genom lördagsshoppingsmassorna till plattan. :-D
Passar på att testa ett ryskt 50-talsobjektiv för gatufoto.
 

mohei

Aktiv medlem
Tack för idag! :)
Det gamla ryska objektivet jag hade var inget hit vid sportfoto men funkade fint vid gatufoto. :)
Bländare 16 för panoreringen avslöjade den dammiga sensorn. :-D
 

Bilagor

Luguber

Aktiv medlem
Nex

Var där men hittade inte er. Här finns två skott (ej frimärken) på ett riktigt fotoforum som tillåter bilder av rimlig storlek: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/969329/99#10040969
Hej Willhelm..
En fråga som inte egentligen hör hemma här och vi kan flytta oss till ett annat forum.
Ser att Du plåtar med en NEX-5 och väldigt blandade gluggar. Var hittar Du adaptrar för detta.
Har en NEX-5 och är inte helt nöjd med original glugg, vilket märke är bra att gå över till?

Sten
 

wfrank

Aktiv medlem
Joel får väl avhysa oss i så fall :cool:

Adaptrar finns i drivor på ebay, jag brukar gå till engelska ebay (.co.uk) - kostar från 100 kr inkl porto. Det finns "märkesadaptrar" också men jag har ännu inte sett någon anledning att betala dyrt, i grunden är det ju bara ett metallrör.

Det finns hur många bra objektiv som helst. Vilka märken man väljer beror nog på vad man fotar. Jag har prioriterat skärpa och därför har det blivit en del Zeiss för mig. Men det finns gott om högpresterande Zuiko, Rokkor, Olympus OM mm. Har även sett folk använda gamla Canon FD med strålande resultat. Inga behöver vara särskilt dyra, inte ens Zeiss.

Just jag har skaffat ett par Zeiss Contax G och dom är lite dyrare, men så är det rangefinder objekiv, dvs dom är små. VIll man gå all-the-way finns ju Leica och vissa Voigtländers, men då har priserna skenat iväg långt bortom vad jag vill ge.
 

Luguber

Aktiv medlem
Joel får väl avhysa oss i så fall :cool:

Adaptrar finns i drivor på ebay, jag brukar gå till engelska ebay (.co.uk) - kostar från 100 kr inkl porto. Det finns "märkesadaptrar" också men jag har ännu inte sett någon anledning att betala dyrt, i grunden är det ju bara ett metallrör.

Det finns hur många bra objektiv som helst. Vilka märken man väljer beror nog på vad man fotar. Jag har prioriterat skärpa och därför har det blivit en del Zeiss för mig. Men det finns gott om högpresterande Zuiko, Rokkor, Olympus OM mm. Har även sett folk använda gamla Canon FD med strålande resultat. Inga behöver vara särskilt dyra, inte ens Zeiss.

Just jag har skaffat ett par Zeiss Contax G och dom är lite dyrare, men så är det rangefinder objekiv, dvs dom är små. VIll man gå all-the-way finns ju Leica och vissa Voigtländers, men då har priserna skenat iväg långt bortom vad jag vill ge.
TACK för svaret, blir att botanisera...
Har ett Contax Planar 85/1,4 som väger som ett möjlkpaket, men det kan bli kul.

Sten
 
ANNONS