Annons

Tumnaglarna har fått nytt utseende

Produkter
(logga in för att koppla)

Måns H

Aktiv medlem
Bakgrunden spelar roll

Personligen har jag alltid föredragit ljus bakgrund till bilderna. Det stämmer med hur dom printas ut med ram eller kommer i tryck på vitt papper.

Sen kom de mörka interfacen på Lightroom mm som många gillade men inte jag. Tror att man behöver ljus för att må bra, att sitta i ett mörkt rum och titta på en mörk skärm passar inte mig. Det blev iallafall ett mode som tog över.

Och man måste ju anpassa sig. Så sen ett bra tag har jag anpassat bilderna här på fs till svart bakgrund.

Men OK, pendeln svänger tillbaka. Åt rätt håll tycker jag.
 

gatosi

Aktiv medlem
Den mörka bakgrunden för bilderna hade iaf fördelen att skilja tydligt det väsentliga (bilderna) fråm det oväsentliga (profilbilder av klotterplankskribenter, nyaste medlemmar i poolen etc.)
Rent grafiskt finns det nu ingen gräns. Det lyfter inte bilderna direkt. Men det går kanske att lösa med annat än just svart bakgrund också. Bara så som det är nu gillar jag inte det.
 

expephoto

Avslutat medlemskap
Gillar inte den vita bakgrunden, tycker allt flyter ihop nu. Svart bakgrund är vad jag föredrar, tycker det lyfter fram bilderna bättre.
 

Wiking 1

Aktiv medlem
Det nya utseendet gillas absolut inte. Mycket svårare att fästa blicken där man vill, på bilderna. Det här blev inte alls bra. Vilket utseende man vill ha bör man kunna ställa in i sin profil.
 

njja

Aktiv medlem
Det blev lite luddigt tycker jag. Liggande bilder känns som att de ligger "för högt upp", även om jag förstår att det är svårt att anpassa till alla format.

Kanske vore snyggare med helt vitt, och skippa den ljusgrå bakgrunden, om det ska vara vitt? då känns det som att bilderna skulle "poppa" lite mer.

Känns kanske fräschare, men som andra skrivit, lite sämre blickfång för bilderna.

//
http://ljusavtryck.blogspot.com/
 
Sämre!
Alldeles för Ljust. Jobbigt att titta på bilderna.
En grå eller mörk bakgrund passar bättre.
På Galleri Fotosidan är bakgrunden fotfarande svart vilket känns mycket bättre.
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Det nya utseendet gillas absolut inte. Mycket svårare att fästa blicken där man vill, på bilderna. Det här blev inte alls bra. Vilket utseende man vill ha bör man kunna ställa in i sin profil.
Jag håller med Ingemar -
För mig med åldersbetingad försämring av synen , så är det nu svårare att läsa den grå texten mot vit bakgund på tumnagelsidorna. Jag skull föredra svart eller mörkgrå (eller varrör inte eget val?).
 

expephoto

Avslutat medlemskap
Upptäckte att bakgrunden på den egna profilens bilder också blivit vit, där man själv kan välja bakgrund. Nu tycks inte det valet fungera, jag har valt svart men det är ändå vitt. Riktigt dåligt tycker jag.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Upptäckte att bakgrunden på den egna profilens bilder också blivit vit, där man själv kan välja bakgrund. Nu tycks inte det valet fungera, jag har valt svart men det är ändå vitt. Riktigt dåligt tycker jag.
Det egna valet för bakgrund styr bara hur respektive bild visas, inte tumnaglarnas bakgrund. (Färgvalet man gör är standardvärdet, sedan kan man också ställa in det per bild om man har bilder av olika karaktär)
 

expephoto

Avslutat medlemskap
Det egna valet för bakgrund styr bara hur respektive bild visas, inte tumnaglarnas bakgrund. (Färgvalet man gör är standardvärdet, sedan kan man också ställa in det per bild om man har bilder av olika karaktär)
Hade gärna sett att det gick att välja svart även till tumnaglarna, precis som i portfolion. Och varför inte tre alternativ (vitt, grått, svart) till tumnaglarna på fotosidans alla poolbilder där man kan kolla andras bilder? Tycker inte bilderna sticker ut lika bra nu med den vita bakgrunden. Det blir helt enkelt inte lika intressant att kolla på bilderna, åtminstone inte för mig. Skulle uppskatta om jag fick välja bakgrund själv.
 

Kanngard

Aktiv medlem
Bättre förr

Ytterligare en som föredrar den gamla designen. Jag tycker inte den ljusa bakgrunden passar till tummnaglarna. Bästa kanske vore om man kunde ställa in detta själv..?
 
Om det är lite större bilder som visas så tycker jag oftast att svart bakgrund framhäver bilden bäst. Men nu gäller det många tumnaglar bredvid varandra och jag tycker den här ljusa bakgrunden är fräsch och passar bra.

Förut såg allt så mörkt ut och det var lite svårt att läsa texten under. Däremot störs jag av rutan Bli först att kommentera som är rätt så dominerande. Gör plattan ljust grå eller ta bort den så bara texten syns.

Till sist så är det väl som många skrivit tidigare att det alltid är trevligast om vi själva kan välja vilken bakgrundsfärg vi vill ha även när det gäller tumnaglarna!
 
ANNONS