Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

alllf

Medlem
497

Men har du gjort en polisanmälan då?
Vad pratar ni om då? Skräm inte iväg han vad du än gör! Försök få ur lite mer info om han, du kan väl spela in hans röst när ni snackar i tel? Ganska lätt gjort med smartphones, har du android är 'Tape-a-Talk' (sök i Play Store)bra och gratis, vet inte med iphone, men finns nog lika bra. Behöver all hjälp jag kan få och vore mycket tacksam om du kunde bistå.
 

jgran

Aktiv medlem
Vad pratar ni om då? Skräm inte iväg han vad du än gör! Försök få ur lite mer info om han, du kan väl spela in hans röst när ni snackar i tel? Ganska lätt gjort med smartphones, har du android är 'Tape-a-Talk' (sök i Play Store)bra och gratis, vet inte med iphone, men finns nog lika bra. Behöver all hjälp jag kan få och vore mycket tacksam om du kunde bistå.
Har du gjort en polisanmälan än?
 

jgran

Aktiv medlem
Nej, men berätta vad ni pratade om och vad säger du om mitt förslag, att ringa och spela in? Vi alla tjänar på att sätta fast denna person.
Jag har inte pratat med honom än, svarade hans mail.

Du hade pratat med honom, vad har han för dialekt?
Varför har du inte gjort en anmälan?
 

alllf

Medlem
Så du tror han kommer uppge sitt riktiga namn?

Du har ju redan pratat med honom, vad sa han?
Nej inte att ge ut sitt riktiga namn, vilket han inte kommer att göra. Utan meningen är att hålla en deal aktiv några dagar till så han inte försvinner helt. Men spelar du in är det mycket lättare att kunna ta fast han.
 

jgran

Aktiv medlem
Nej inte att ge ut sitt riktiga namn, vilket han inte kommer att göra. Utan meningen är att hålla en deal aktiv några dagar till så han inte försvinner helt. Men spelar du in är det mycket lättare att kunna ta fast han.
Kan du berätta vad han sa när du pratade med honom?
 

beetle

Aktiv medlem
För bra pris för att vara sant?? Inget tel nr?? Ingen egen bild mm?? Krokom, avlägset för många för avhämtning??
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Tror man verkligen att det är en bluff borde man definitivt kontakta annonsören och kolla om man kan bestämma tid att mötas. I 99% av fallen kommer det inte att gå. Är man mer osäker kan man föreslå blocketpaketet eller internetgirot om man själv får initiera köpet och bara betalar till internetgirots bankgiro (finns bluffmail med kontonr att betala till - alltid ett bankgiro med OCR!). Bedragare brukar inte tycka om "säker betalning".
 
ANNONS