Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

peranders

Aktiv medlem
Personen i fråga finns i Krokom med dithörande sambo men ingen av dem har en registrerad telefon. Nu behöver ju i vanlig ordning annonsören inte vara den som skyltar med namnet.
 

keckax

Aktiv medlem
Ang 7d Jag fick detta svar på min intesseanmälan. Jag ville i mitt brev att vi skulle mötas för att göra upp affären. Här är svaret:

Hejsan.

Om intresse finns kvar så kan jag skicka den med säker betaltjänst. Det är en tjänst som är trygg för mig och dig. Dom håller i pengarna tills du godkänt varan samt testat och sett att allting är i sin ordning, sedan släpper dom betalningen till mig. Jag kan omgående upprätta ett ärende och skicka dig kameran. (Jag bjuder på frakten och skickar den med REK).

När jag upprättat ett ärende kommer du att få ett mail med mer information om tjänsten.

Läs mer om tjänsten: http://betalatryggt.com/help.html

Med vänlig hälsning
 

Jan af Lisö

Aktiv medlem
För bra pris för att vara sant?? Inget tel nr?? Ingen egen bild mm?? Krokom, avlägset för många för avhämtning??
När jag annonserade ut bilen senast så hade jag inget telefonnummer och bara hotmailadress. Jo, för att undvika 100 telefonsamtal dygnet runt med erbjudande om sk 'kompispris' (ett känt fenomen om man säljer bil i Stockholmsområde).
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Ang 7d Jag fick detta svar på min intesseanmälan. Jag ville i mitt brev att vi skulle mötas för att göra upp affären. Här är svaret:

Hejsan.

Om intresse finns kvar så kan jag skicka den med säker betaltjänst. Det är en tjänst som är trygg för mig och dig. Dom håller i pengarna tills du godkänt varan samt testat och sett att allting är i sin ordning, sedan släpper dom betalningen till mig. Jag kan omgående upprätta ett ärende och skicka dig kameran. (Jag bjuder på frakten och skickar den med REK).

När jag upprättat ett ärende kommer du att få ett mail med mer information om tjänsten.

Läs mer om tjänsten: http://betalatryggt.com/help.html

Med vänlig hälsning
Jag känner inte till just den. Kom med motförslsg med internetgirot (finns liten avgift erbjud dig att betala detta), du sätter igång processen är mitt förslag.
 

PerArdne

Aktiv medlem
Betalatryggt.com ägs av en 47 årig kvinna i Göteborg som inte äger något företag...
Första varningsklockan, ingen privatperson driver en betaltjänst som är seriös.

Det finns ingen med den namnet på den adressen i Göteborg, det finns två andra med det
efternamnet men ingen med det registrerade namnet... Ingen bor på den adressen dock..

Längst ner på sidan står det att dom är godkända av FSA i UK med regnumer 900021 vilket
är ett nummer som inte finns i deras register..
Varningsklockan nummer två..

Företaget som ska ha de regnumret heter Services Company Ltd...
Mer generiskt än så finns nog inte och den firman finns inte heller reggad
i varken Sverige eller UK...

Det finns ett företag som heter
Prepaid Services Company Ltd som har kontrollerats av FSA men
kan man inte ens stava till sitt eget företagsnamn så njae..

Den siten är garanterat till för att lura av dig pengar...

All info finns via dnsstuff.com, ratsit.se och fsa.gov.uk.
 
Senast ändrad:

joey_bazooka

Aktiv medlem
Ang 7d Jag fick detta svar på min intesseanmälan. Jag ville i mitt brev att vi skulle mötas för att göra upp affären. Här är svaret:

Hejsan.

Om intresse finns kvar så kan jag skicka den med säker betaltjänst. Det är en tjänst som är trygg för mig och dig. Dom håller i pengarna tills du godkänt varan samt testat och sett att allting är i sin ordning, sedan släpper dom betalningen till mig. Jag kan omgående upprätta ett ärende och skicka dig kameran. (Jag bjuder på frakten och skickar den med REK).

När jag upprättat ett ärende kommer du att få ett mail med mer information om tjänsten.

Läs mer om tjänsten: http://betalatryggt.com/help.html

Med vänlig hälsning
Det där kamerapaketet kostar 14400 på Media Markt och han ska ha 4900 för det. En saftig "rabatt" minsann på nästan 10 000. Är det för bra för att vara sant.... osv
 

Lars Hoffman

Aktiv medlem
Personen i fråga finns i Krokom med dithörande sambo men ingen av dem har en registrerad telefon. Nu behöver ju i vanlig ordning annonsören inte vara den som skyltar med namnet.
Jag la ett mail till honom igår och fråga om jag kunde få se kameran på onsdag. Då försvann annonsen från blocket,
Hur tolkar man det ????
 

Photocon

Aktiv medlem
Har nu följt tråden länge och kommit fram till att det enda sunda är att beröva bedragarna deras bas för verksamheten. Stäng ner hela Blocket !

Okej, de hittar andra baser. Och det finns i princip inga 100% säkra vägar att inte bli bedragen.

Att ta kontakt med säljaren och mötas öga mot öga när affären ska göras upp är f-n i mig inte heller någon garanti alltid. Följande hände mig dan innan julafton 2004.

Hade sökt en begagnad 1Ds i mint condition och fått svar av en kille i Lund som ville sälja för 20.000:-. jag bor 18 mil från Lund men åkte ned dit och vi möttes på Mårtenstorget. Hade pengarna kontant med mig, men visade dem inte.

Vi snackade en stund och jag hade med mig ett standardkvitto som skulle fyllas i. Hursomhelst så blev det "affär". Han tackade så mycket efter att räknat pengarna, önskade God Jul och stod länge i bildörren och snackade medan han stoppade på sig pengarna. Sedan blixtsnabbt böjde han sig in och tog kamerakartongen (med kameran i, förstårs) och sprang som en pil över Mårtenstorget.

Polisanmälan följde (falskt namn, falskt pers.nr, falsk adress och kontantkortstel). Gav inget resultat.

Sedan dess tittar jag ibland på Blocket, men handlar eller annonserar aldrig där igen.

Bättre att göra affärer på FS med personer som varit medlemmar en längre tid och har en historik här. Tycker fortfarande att bara betalande medlemmar ska få annonsera. Det ligger en hel del prylar ute nu som ägs av folk som bara varit icke betalande medlemmar från den dag annonsen sattes in. Ett enkelt medlemsskap kostar inte mycket och skulle i alla fall sortera bort ett antal lycksökare.

Hur som helst har jag aldrig blivit blåst här på FS, men det finns tvivelaktiga annonser på köp/sälj också.

//Lennart
 

Flug-E

Aktiv medlem
betalatryggt.com

Betala för guds skull inte pengar via denna sida. De har stulit den mesta informationen och utseendet från internetgirot.se (t.o.m. länken som finns för att kontrollera om betalning har kommit in leder till internetgirot).
 

beetle

Aktiv medlem
Det här svaret fick jag när jag ville komma och titta på kameran:

Hejsan.

Ursäkta för det sena svaret, jag har haft begränsad åtkomst till min e-post.
Jag vill tacka för att du visat intresse för min kamera, tyvärr är det så att jag fått åka
med jobbet till Kalmar och kommer tillbaka om 2 veckor. Jag har tagit bort annonsen
då jag tänkte sälja den här i Kalmar istället, men om intresse finns kvar så kan
jag skicka den med säker betaltjänst. Det blir trygg för mig och dig.
Läs mer om tjänsten: http://betalatryggt.com/help.html
Om intresse finns kvar så kan jag omgående upprätta ett ärende och skicka dig kameran.
(Jag bjuder på frakten och skickar den med REK)
Jag skickar kopia på annonsen, då jag har tagit bort den. Först till kvarn som gäller.
Med vänlig hälsning
Andreas Edholm
------------------------------------------------------------------------------

Annonstext:
Systemkameran som är ytterst lite använd skall nu säljas, självklart är den
komplett med alla tillbehör och fungerar 100% felfritt.
Det har tagits max 2000 exponeringar med kameran. Det som även ingår är
minneskort på 16GB och en väska av märket Targus.
Optik som ingår: zoomobjektiv EF-S 18-135mm f/3,5-5,6 IS Kvitto med garanti
finns givetvis med, inköpt hos Mediamarkt.
Garanti gäller t.om Aug 2013.

Maila gärna vid eventuella frågor,
avhämtning kan göras i centrala Krokom.
Pris: 4900 kronor
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Hehe, då borde det vara möjligt för fotoentusiaster i Kalmar att passa på att försöka fynda Canon-grejer face-to-face innan två-veckorsperioden är över...
.
 

Drogen

Aktiv medlem
Det här svaret fick jag när jag ville komma och titta på kameran:

Hejsan.

Ursäkta för det sena svaret, jag har haft begränsad åtkomst till min e-post.
Jag vill tacka för att du visat intresse för min kamera, tyvärr är det så att jag fått åka
med jobbet till Kalmar och kommer tillbaka om 2 veckor. Jag har tagit bort annonsen
då jag tänkte sälja den här i Kalmar istället, men om intresse finns kvar så kan
jag skicka den med säker betaltjänst. Det blir trygg för mig och dig.
Läs mer om tjänsten: http://betalatryggt.com/help.html
Om intresse finns kvar så kan jag omgående upprätta ett ärende och skicka dig kameran.
(Jag bjuder på frakten och skickar den med REK)
Jag skickar kopia på annonsen, då jag har tagit bort den. Först till kvarn som gäller.
Med vänlig hälsning
Andreas Edholm
------------------------------------------------------------------------------

Annonstext:
Systemkameran som är ytterst lite använd skall nu säljas, självklart är den
komplett med alla tillbehör och fungerar 100% felfritt.
Det har tagits max 2000 exponeringar med kameran. Det som även ingår är
minneskort på 16GB och en väska av märket Targus.
Optik som ingår: zoomobjektiv EF-S 18-135mm f/3,5-5,6 IS Kvitto med garanti
finns givetvis med, inköpt hos Mediamarkt.
Garanti gäller t.om Aug 2013.

Maila gärna vid eventuella frågor,
avhämtning kan göras i centrala Krokom.
Pris: 4900 kronor
Erbjud dig att hämta i Kalmar. Jag kan agera ombud. Min gissning blir dock att du inte får något svar på detta förslag...
 

Smw

Aktiv medlem
Betalatryggt.com ägs av en 47 årig kvinna i Göteborg som inte äger något företag...
Första varningsklockan, ingen privatperson driver en betaltjänst som är seriös.

Det finns ingen med den namnet på den adressen i Göteborg, det finns två andra med det
efternamnet men ingen med det registrerade namnet... Ingen bor på den adressen dock..

Längst ner på sidan står det att dom är godkända av FSA i UK med regnumer 900021 vilket
är ett nummer som inte finns i deras register..
Varningsklockan nummer två..

Företaget som ska ha de regnumret heter Services Company Ltd...
Mer generiskt än så finns nog inte och den firman finns inte heller reggad
i varken Sverige eller UK...

Det finns ett företag som heter
Prepaid Services Company Ltd som har kontrollerats av FSA men
kan man inte ens stava till sitt eget företagsnamn så njae..

Den siten är garanterat till för att lura av dig pengar...

All info finns via dnsstuff.com, ratsit.se och fsa.gov.uk.


Hej !

Kolla startdatumet längst ner:

Domain name: betalatryggt.com

Registrant Contact:

Victoria Yamoah ()

Fax:
Stenklevsgatan 8
Gteborg, Gteborg 414 65
SE

Administrative Contact:

Victoria Yamoah ()
+46.70240545
Fax: +46.70240545
Stenklevsgatan 8
Gteborg, Gteborg 414 65
SE

Technical Contact:

Victoria Yamoah ()
+46.70240545
Fax: +46.70240545
Stenklevsgatan 8
Gteborg, Gteborg 414 65
SE

Status: Locked

Name Servers:
NS1000.MOCHAHOST.COM
NS2000.MOCHAHOST.COM

Creation date: 15 Feb 2013 14:56:00
Expiration date: 15 Feb 2014 06:56:00
 

Graylingman

Aktiv medlem
Betalatryggt.com ägs av en 47 årig kvinna i Göteborg som inte äger något företag...
Första varningsklockan, ingen privatperson driver en betaltjänst som är seriös.

Det finns ingen med den namnet på den adressen i Göteborg, det finns två andra med det
efternamnet men ingen med det registrerade namnet... Ingen bor på den adressen dock..

Längst ner på sidan står det att dom är godkända av FSA i UK med regnumer 900021 vilket
är ett nummer som inte finns i deras register..
Varningsklockan nummer två..

Företaget som ska ha de regnumret heter Services Company Ltd...
Mer generiskt än så finns nog inte och den firman finns inte heller reggad
i varken Sverige eller UK...

Det finns ett företag som heter
Prepaid Services Company Ltd som har kontrollerats av FSA men
kan man inte ens stava till sitt eget företagsnamn så njae..

Den siten är garanterat till för att lura av dig pengar...

All info finns via dnsstuff.com, ratsit.se och fsa.gov.uk.

Detta svar fick jag av finansinspektionen när jag mailade dem:

Tack för ditt mejl till Finansinspektionen. Prepaid Services Company Ltd är ett betalningsinstitut med tillstånd från den brittiska Finansinspektionen. Efter anmälan kan bolaget därmed även verka i Sverige.

Med vänliga hälsningar


Jaha?
 

Graylingman

Aktiv medlem
Det här svaret fick jag när jag ville komma och titta på kameran:

Hejsan.

Ursäkta för det sena svaret, jag har haft begränsad åtkomst till min e-post.
Jag vill tacka för att du visat intresse för min kamera, tyvärr är det så att jag fått åka
med jobbet till Kalmar och kommer tillbaka om 2 veckor. Jag har tagit bort annonsen
då jag tänkte sälja den här i Kalmar istället, men om intresse finns kvar så kan
jag skicka den med säker betaltjänst. Det blir trygg för mig och dig.
Läs mer om tjänsten: http://betalatryggt.com/help.html
Om intresse finns kvar så kan jag omgående upprätta ett ärende och skicka dig kameran.
(Jag bjuder på frakten och skickar den med REK)
Jag skickar kopia på annonsen, då jag har tagit bort den. Först till kvarn som gäller.
Med vänlig hälsning
Andreas Edholm
------------------------------------------------------------------------------

Annonstext:
Systemkameran som är ytterst lite använd skall nu säljas, självklart är den
komplett med alla tillbehör och fungerar 100% felfritt.
Det har tagits max 2000 exponeringar med kameran. Det som även ingår är
minneskort på 16GB och en väska av märket Targus.
Optik som ingår: zoomobjektiv EF-S 18-135mm f/3,5-5,6 IS Kvitto med garanti
finns givetvis med, inköpt hos Mediamarkt.
Garanti gäller t.om Aug 2013.

Maila gärna vid eventuella frågor,
avhämtning kan göras i centrala Krokom.
Pris: 4900 kronor
Fick exakt samma svar när jag ville skicka en kompis som bor nära Krokom för att kolla på kameran och ev göra affär.

Nåt svar på min fråga om kamerans tillverkningsnummer fick jag dock inte.

Tur att det var just Kalmar han åkte till, eftersom "min brorsa bor där" vilket jag meddelade honom så att det går lätt och snabbt att göra affär ;)
 
ANNONS