Annons

Stativväska ? för kraftfulla långa stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

JanRön

Aktiv medlem
Hej på er.
Skulle vilja be om ett råd nu.
Jag har köpt att Manfrottostativ som klarar 35 kg och är 144 cm långt nedfällt och väger 8 kg.
Finns det någon väska som passar ett sådant stativ?
Har sökt på nätet, deras hemsida och andra ställen men hittar ingen alternativ.

Skulle vara smidigt och mer bekvämt att ha det i en väska när man transporterar detta.

Kanske någon fotograf här som har en lösning på ett alternativ för de stora tillverkarna verkar har bestämt sig för att nöja sig med 120 cm långa väskor.

Mvh Janne
 

JanRön

Aktiv medlem
Hmm ja kanske det enda alternativet då ;) Har ju en gammal Taylor Made R7 bag. Får lägga klubborna i källarn
 

gunte

Aktiv medlem
Under tiden som tävlingsmetare hade vi diverse spöbags till spöna, kanske nåt sånt pasar. Eller ett stycket "tyg" pressening, konstläder som du syr in sidorna på och rullar ihop runt stativet.
 

JanRön

Aktiv medlem
Det här skidfodralet är kanske lite onödigt långt, men det kanske finns liknande som är lite kortare. Inte så dyrt, åtminstone.
Ja Tack det där var en ide och de har ju flera fodral man skulle kunna anpassa. Tanken är ju också att det skall skydda lite för stötar med. Stativet är ju inte gratis direkt. Tack för info

Den här blir ju bra :)
https://www.xxl.se/xxl-xxl-snowboard-bag-snowboardvaska-18-19/p/1093091_1_style

Eller:
https://www.xxl.se/burton-bag-sack-18-19-snowboardfodral-gra/p/1151616_1_style
 

JanRön

Aktiv medlem
Under tiden som tävlingsmetare hade vi diverse spöbags till spöna, kanske nåt sånt pasar. Eller ett stycket "tyg" pressening, konstläder som du syr in sidorna på och rullar ihop runt stativet.
Ja kanske vore en ide. Vill ju gärna att fodralet är lite skyddande också men man får väl tillverka ett eget annars. Skaffa material och sy ihop något. Skall ta det som sista alternativet då min kunskap brister lite där ;)
Tack för tipset för jag vet att de spöbags du menar har bra storlekar
/Janne
 
ANNONS